Cea mai bună alegere pentru echiparea mașinii în sezonul rece este un set de anvelope de iarnă noi. auto motor și sport a realizat o serie de teste care relevă cele mai bune alegeri posibile.
Pentru siguranță maximă, noi vă recomandăm să mergeți pe varianta achiziției unui set de anvelope de iarnă noi și venim în ajutorul cititorilor noștri cu un test ce apare în ediția de noiembrie a revistei. Tot acolo puteți găsi rezultatele complete ale testelor noastre.
Așadar, aveți idee ce este lamela unui cauciuc de iarnă? Nu? Ar trebui însă. Fiindcă iarna vine negreșit și, odată cu ea, vine și obligativitatea utilizării pneurilor de iarnă. Care au foarte multe lamele. De fapt, este vorba despre acele șanțuri fine, dar foarte adânci prezente pe blocurile de profil. Acestea sporesc considerabil aderența pneurilor, ceea ce asigură o tracțiune bună în condiții de iarnă.
Care este cel mai bun sistem electronic de stabilitate?
Până la 4000 de lamele se află într-o anvelopă de 17 inchi. Măsurate și înmulțite cu cele patru roți, dau o lungime totală de 320 metri prin care o mașină încearcă să se agațe și să exploateze orice urmă de aderență. Și tocmai acest lucru trebuie să evidențieze prima probă a testului nostru, în timp ce BMW-ul 330d accelerează de șapte ori de la 20 la 50 km/h și apoi încetinește brusc, cu fiecare dintre cele opt modele de pneuri testate.
Cele mai importante criterii de test
După cum se vede din lista valorilor măsurate, la accelerație, deci la testul de tracțiune, hotărâtoare pentru punctaj au fost zecimi de secundă în cazul unor anvelope de iarnă noi. De vină este zăpada afânată, care împiedică o diferențiere mai netă. Tendințele în ceea ce privește capacitățile de aderență și de frânare pot fi însă văzute destul de bine.
Dar victoria în testul pe zăpadă depinde și de alți factori – de exemplu, un timp bun pe traseul de manevrabilitate datorat unei bune stabilități în viraj, precum și o ținută de rulare sigură, neutră și care poate fi ușor ținută sub control.
Cele mai bune rezultate în teste pentru anvelope de iarnă noi
Cu 95 din 100 de puncte posibile, Continental WinterContact TS 850 este cel mai bine dotat pentru drumurile acoperite cu zăpadă. Și noul Pirelli Sottozero III, Dunlop SP Winter Sport 4D, precum și Nokian WR D3 s-au dovedit foarte echilibrate la manevrabilitate pe parcursul de test extrem de selectiv. Se distinge însă negativ Toyo Snowprox S 953. Echipat cu aceste pneuri, BMW 330d alternează între sub- și supravirare.
Test comparativ: breakuri premium de clasă mare
La testele de rulare pe suprafață udă, diferențele sunt și mai pregnante, Fulda și Toyo obținând timpi mai slabi cu circa 5 secunde decât restul plutonului. Mai mult, nici ținuta de rulare nu este tocmai echilibrată. Mai mult, când e vorba să frânezi de la 100 km/h, Toyo are un handicap de circa 6 metri față de Continental.
Aproape perfect
Continental este cel care și pe suprafețe ude îi întrece pe toți. 99 din 100 de puncte posibile sunt mai mult decât relevante. Pirelli se apropie de WinterContact TS 850 în acest test cu anvelope de iarnă noi, dar, la testul de acvaplanare, începe să plutească mult mai devreme și primește astfel doar 92 de puncte.
Le urmează frații din același concern, Dunlop și Goodyear, care influențează manevrabilitatea vehiculului mult mai mult. Același lucru e valabil și pentru Nokian și Michelin. Echipat cu acestea, BMW a dovedit la testul de manevrabilitate pe suprafață umedă tendințe destul de evidente de pierdere a aderenței și, la limită, chiar un posterior care derapa ușor. Astfel, deja înainte de testele finale pe suprafață uscată, avem un clasament provizoriu. Dar pneurile de la Continental și Pirelli nu dau greș nici pe uscat – asta dacă nu luăm în considerare zgomotul cam mare de rulare făcut de anvelopele Pirelli –, astfel că primele două locuri rămân neschimbate.
Alte recomandări pentru anvelope de iarnă noi
Conti și Pirelli primesc calificativul de „foarte recomandabil“, la fel și echilibratul Dunlop, precum și Nokian, foarte precis pe carosabilul uscat.
Marele Premiu de la Monza din perspectiva strategiei anvelopelor
Pentru Goodyear, Michelin și Fulda, am acordat calificativul „recomandabil“, în timp ce Toyo Snowprox, cu performanțe modeste pe zăpadă, încheie plutonul cu calificativul „recomandabil cu rezerve“. Lamelele sale nu par să fie destul de ascuțite pentru a „mușca“ la nivel maxim în toate testele pe zăpadă, suprafață udă sau uscată.
Rezultate finale în test | |||
Model | Punctaj | Verdict | Preț (set 4 anvelope iarnă noi, cea mai mică dimensiune)* |
Continental ContiWinterContact TS 850 | 277 | Foarte recomandabil | 192 |
Pirelli Winter Sottozero III | 270 | Foarte recomandabil | 186 |
Dunlop SP Winter Sport 4D | 258 | Foarte recomandabil | 182 |
Nokian WR D3 | 253 | Foarte recomandabil | 155 |
Goodyear Ultragrip 8 Performance | 248 | Recomandabil | 180 |
Michelin Alpin 4 | 240 | Recomandabil | 192 |
Fulda Kristall Control HP | 228 | Recomandabil | 148 |
Toyo Snowprox | 218 | Puțin recomandabil | 153 |
* Prețurile sunt în euro și au caracter informativ, putând diferi în funcție de dealer. |
Comentarii închise.