Ajustarea geometriei roților este adesea o operațiune neglijată, chiar dacă poate genera o serie de probleme tehnice și o uzură mai rapidă a anvelopelor.
Pentru orice mașină, geometria roților este extrem de importantă prin prisma efectelor negative pe care le poate avea asupra dacă nu este realizată corect. Geometria roților trebuie verficată dacă observați că mașina deviază foarte ușor de la traiectorie odată ce eliberați pentru scurt timp volanul pe o șosea dreatpă.
Cele mai bune anvelope de iarnă
Există o confuzie și între geometria roților și echilibrarea anvelopelor. Reglarea paralelismului constă în reglarea unghiurilor roților. Pe de altă parte, echilibrarea corectă a unei anvelope permite mișcarea roții fără a cauza vibrații în mers.
Dacă geomentria roților nu este corectă, în timp, vor exista efecte negative asupra casetei de direcție și asupra articulațiilor suspensiei. Abaterile pot fi cauzate de lovirea unor obstacole în mers, de o tamponare sau chiar de schimbarea anvelopelor de sezon.
Defecțiuni frecvente la Dacia Logan
Un alt semn că trebuie să faceți o vizită într-un service specializat este că la viteze mari, pe drum drept, în volan se simt trepidații. Acestea pot fi cauzate tot de o geometrie incorectă a roților. Pentru a fi siguri că operațiunea a fost efectuată corect este indicat să apelați la un service care dispune de echipamente specializate.
Geometria roților, sau unghiul de fugă, presupune alinierea roților astfel încât să fie asigurată o rulare cu o rezistență cât mai redusă. Geometria se verifică în principal din motive de siguranță și pentru a reduce uzura anvelopelor. Un paralelism corect al celor patru roți are în final drept efect creșterea duratei de viață a cauciucurilor și scăderea riscului de accidente.
Chestionare auto. Teste online înainte de marele examen
Există în general trei reglaje ale paralelismului roților: unghiul de cădere, unghiul de convergență și cel de fugă. Pentru fiecare model de mașină există o serie de valori în care trebuie să se încadreze cele trei unghiuri.