Cele patru BMW Z4 GT3 care vor concura în Cursa de 24 de ore de pe Nürburgring sunt echipate cu faruri cu laser inovatoare, similare celor care vor fi disponibile la BMW i8 cu începere din toamna anului 2014.
Sesiunea de calificare pentru Cursa de 24 de ore de pe Nürburgring (Germania), ce a avut loc weekendul trecut, a adus o premieră mondială pentru fanii competițiilor de anduranţă prezenţi la circuit. După ce BMW a anunţat că va utiliza în premieră tehnologia farurilor-laser la un automobil de serie, BMW Motorsport devine şi primul constructor care participă la o cursă cu această inovaţie. Prin aceasta, BMW Z4 GT3 deschide o nouă eră în tehnologia farurilor din motorsport.
Cele două echipe BMW s-au comportat excelent şi, la sfârşitul cursei, aveau să ocupe primele patru poziţii în clasamentul general plecând de pe locurile 10–13 în grila de start. Victoria i-a revenit trioului Maxime Martin (BE), Marco Wittmann (DE) şi Uwe Alzen (DE) de la BMW Sports Trophy Teams Marc VDS. Echipajul Jens Klingmann (DE), Dominik Baumann (AT) şi Claudia Hürtgen (DE) de la BMW Sports Trophy Team Schubert s-a clasat pe poziţia a doua, în timp ce locurile 3 şi 4 au fost ocupate de echipajele Dirk Werner (DE), Dirk Müller (DE), Lucas Luhr (DE) şi Alexander Sims (GB), respectiv Bas Leinders (BE), Markus Palttala (FI), Nick Catsburg (NL) şi Dirk Adorf (DE).
Despre farurile laser
„Nu a fost nicio coincidenţă faptul că prima dată când am folosit noua tehnologie a farurilor-laser într-o cursă a fost pe Bucla Nordică de la Nürburgring, a declarat directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt. Ca laborator de teste exigent, acest circuit a jucat întotdeauna un rol important în dezvoltarea automobilelor şi maşinilor de curse BMW. Din acest motiv, sunt încântat că am reuşit să depăşim un nou reper prin prima utilizare a farurilor-laser într-o cursă. Foarte eficiente, farurile-laser sunt un factor important pentru siguranţă, în special la cursa de 24 de ore de pe Nordschleife. Calificările de sâmbătă au oferit echipelor BMW Sports Trophy – Schubert şi Marc VDS – şansa ideală de a utiliza în premieră noua tehnologie în mediu competiţional, înaintea marii curse de la sfârşitul lunii iunie.“
La BMW, ideea dezvoltării unei noi generaţii de faruri bazate pe tehnologia laser datează încă din 2009. Dezvoltarea de serie a luminilor-laser BMW a început 2 ani mai târziu, ceea ce a făcut posibilă lansarea BMW i8 Concept cu faruri-laser la Salonul auto de la Frankfurt, din 2011. Specialiştii în tehnologia luminilor-laser BMW au colaborat îndeaproape cu inginerii BMW Motorsport de la jumătatea anului 2013, obiectivul fiind de a permite noii tehnologii să fie utilizată şi pe circuit.
Prin echiparea BMW i8 cu lumini-laser, raza de acțiune a fazei lungi a automobilului creşte până la aproximativ 600 de metri, dar în acelaşi timp se reduce consumul de curent electric cu aproape 30%. Totuşi, beneficiile principale pentru piloţii aflaţi pe circuit cu BMW Z4 GT3 sunt iluminarea perfectă a pistei şi posibilitatea de ajustare a farurilor în funcţie de preferinţele pilotului – şi toate acestea fără a-i orbi pe cei din trafic.
Diodele-laser sunt de zece ori mai mici decât diodele luminilor convenţionale. Acestea contribuie nu doar la reducerea spaţiului necesar pentru montare în interiorul farului, ci şi a masei. Acest lucru a fost posibil prin lumina mai strălucitoare furnizată de sursele de lumină laser nou dezvoltate – în consecinţă, dimensiunea suprafeţei reflectorului este mai mică de aproape zece ori comparativ cu luminile LED. Reflectorul are o înălţime de doar 3 cm.
Numeroase diode de înaltă performanţă emit un fascicul foarte puternic, prin intermediul lentilelor speciale, pe o substanţă cu fosfor aflată în interiorul farului. Această substanţă transformă fasciculul într-o lumină albă foarte strălucitoare, similară cu lumina zilei. Aceasta îmbunătăţeşte vizibilitatea oferită pilotului în întuneric, ceea ce are un efect pozitiv asupra siguranţei în cursele de anduranţă. Luminozitatea a crescut cu peste 40% în comparaţie cu farurile cu xenon utilizate acum la BMW Z4 GT3.
Comentarii închise.