Primele detalii oficiale despre noile BMW M4 Coupe și M3 Sedan au fost date publicității de către marca bavareză.
Pentru prima oară în istoria modelului, M3 Sedan primește un motor turbo, toți predecesorii având motorizări aspirate. O altă premieră este faptul că acum există un BMW M4 Coupe, botezat astfel după ce oficialii mărcii au decis că versiunile coupe și cabrio trebuie diferențiate de cele sedan și break.
Legendele BMW de-a lungul timpului
BMW M4 Coupe și M3 Sedan se diferențiază însă doar la nivelul caroseriei, întrucât împart aceeași motorizare, cutie de viteze și dotări similare. Noile modele au o masă proprie redusă cu 80 kg față de predecesori, iar acest lucru se vede și în perfromanțe. În M4 Coupe pot călători confortabil patru pasageri cu tot cu bagaje (portbagaj de 445 l), în timp ce în M3 Sedan încap cinci pasageri (portbagaj de 480 l).
Performanțe pentru BMW M4 Coupe și M3 Sedan
Motorul turbo pe benzină de 3,0 l și 431 CP permite atingerea vitezei de 100 km/h în 4.1 s, cu 0.7 s mai puțin decât în cazul fostului M3 Coupe. Viteza maximă este, în cazul ambelor versiuni de caroserie, limitată electronic la 250 km/h. Cei care optează pentru un pachet opțional însă, vor primi și o viteză maximă ce se ridică la 280 km/h.
Pe lângă creșterea puterii de la 420 la 431 CP, noul șase în linie turbo promite și o creștere a cuplului motor cu nu mai puțin de 40% față de fosta generație. Astfel, încă de la 1850 rpm sunt disponibili 550 Nm. Interesant este că acest cuplu maxim este constant până la 5500 rpm, iar zona roție începe abia la 7600 rpm.
Consumul mediu anunțat de constructor se ridică la o valoare aproape neverosimilă de 8,3 l/100 km. Emisiile de CO2 se ridică la 194 g/km, ceea ce înseamnă că motorul respectă normele foarte stricte Euro 6. Transmisia oferită standard este una manuală cu șase trepte. Opțional este oferită a treia generație a transmisiei M DCT cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte. Aceasta vine și cu două funcții noi: Launch Control, pentru plecări în forță de pe loc și Smokey Burnout, care permite șoferului să facă un burnout fără a afecta transmisia.
Comentarii închise.