Într-un viitor dominat de mașini autonome, imaginația BMW pune pe șosea un vehicul capabil să păstreze intactă plăcerea de a conduce, valoarea care se află în centrul identității de marcă. Totul începe, așa cum a fost dintotdeauna, prin a-l pune pe șofer în centrul atenției, construind mașina în jurul său. Conceptul BMW are aproape 5 m lungime, dar nu depășește 1370 mm în înălțime.
Volanul nu mai culisează de la un pasager la altul, ca la conceptul Mini – fie rămâne sub controlul șoferului, fie se retrage în bord, în timpul rulării în regim autonom. Fiecăruia dintre cele două scenarii îi corespunde un mod dedicat de deplasare, Boost (când șoferul deține controlul) și Ease (operare autonomă), iar funcțiile lor sunt dinamice, fiind îmbunătățite continuu cu ajutorul informațiilor gestionate de partenerul digital al șoferului, botezat „Companion“. Drept urmare, inteligența artificială scoate din ecuație modurile stricte de rulare alese de șofer și le înlocuiește cu setări și informații care țin cont de profilul individual al celui de la volan. Totuși, BMW consideră că în avalanșa digitală există loc și pentru elemente analogice.
Conceptul de „geometrie activă“ integrează aproape 800 de structuri triunghiulare mobile în partea superioară a bordului, care reacționează în anumite situații pentru a transmite mesaje sau avertismente corelate cu informațiile afișate pe parbriz. Tiparul triunghiular se regăsește la exterior sub forma unui înveliș flexibil, care îmbracă roțile pentru a îmbunătăți aerodinamica mașinii. De asemenea, configurația scaunelor se modifică în funcție de contextul deplasării: de pildă, în regim autonom scaunele se apropie de panourile ușilor ca să extindă zona de sprijin pentru spatele pasagerilor. Reperele de design ale mărcii sunt păstrate, dar lipsa montantului central ușurează accesul la bord.