Al cincilea model din gama X, BMW X4 Concept, debutează luna aceasta la Salonul auto de la Shanghai, dar va ajunge pe piață abia în 2014.
Construit pe platforma tehnică a lui X3, dar preluând câteva elemente de design de la Seria 3, noul SAV (Sports Activity Coupé) din gama bavareză măsoară 4648 mm lungime, 1915 mm și 1.622 înălțime. În stilul casei, consolele față și spate sunt foarte scurte, ampatamentul întinzându-se pe o lungime de 2810 mm. Cum zona SUV-urilor coupé este un domeniu unde activează doar BMW, pentru început, nici X4 nu pare să aibă vreun concurent direct. Desigur, X4 se înscrie în segmentul SUV-urilor de dimensiuni medii, dar pavilionul plonjat puternic către spate îl face unic pe piață. Ulterior, lucrurile ar putea să se schimbe, având în vedere ultimele declarații ale oficialilor Audi care își propun ca, prin extinderea masivă a gamei SUV, să depășească BMW la vânzări. Astfel, în viitor, X4 și-ar putea disputa clienții cu un eventual Q4 (la Audi, nomenclatorul de denumiri ar trebui să poziționeze versiunile coupé sub SUV-urile din care sunt derivate).
Cum detaliile stilistice ale lui X4 nu sunt extravagante, e de așteptat ca versiunea de serie să nu difere foarte mult de acest concept. Poate doar spoilerele față și spate cu design destul de agresiv vor fi ușor modificate, iar jantele cu dimensiunea de 21 de inchi ar trebui să se găsească numai pe lista de opționale.
Deși nu au fost făcute publice detalii legate de motorizări, este de așteptat ca X4 să împartă o bună parte din propulsoare cu X3. Această presupunere este întărită și de faptul că noul model va fi produs la uzina din SUA, acolo unde mai sunt construite X3, X5 și X6.
Comentarii închise.