Home Știri Carlos Tavares, fostul secund al lui Ghosn la Renault, va conduce PSA

Carlos Tavares, fostul secund al lui Ghosn la Renault, va conduce PSA

de

PSA Peugeot-Citroen va avea un nou șef începând cu 2014 în persoana lui Carlos Tavares, fostul director operațional al lui Renault, care a fost forțat să plece din companie în august.

RESULTATS DU PREMIER SEMESTRE DE RENAULT

Carlos Tavares, fostul COO (Chief Operation Officer – director operațional) al lui Renault, numărul 2 în companie, a fost obligat să plece în august, după ce  acordat un interviu în care afirma că și-ar dori să lucreze și pentru alte companii din industrie.

Test: noul Peugeot 308

În interviul acordat agenției Bloomberg, Carlos Tavares afirma că și-ar dori să avanseze, dar cum nu vedea o retragere a lui Carlos Ghosn prea curând, spunea că și-ar dori poate să conducă un alt constructor. Acum se pare că i-a fost îndeplinită dorința, odată cu anunțul preluării conducerii PSA.

Cel de-al doilea mare concern francez va fi condus de Carlos Tavares începând cu 2014. Acesta are o misiune dificilă, întrucât PSA se confruntă cu mari probleme financiare. Familia Peugeot, care încă mai deține controlul companiei, a anunțat că fostul CEO Philippe Varin se va retrage.

Vânzările PSA, declin abrut în Europa

Soarta PSA Peugeot Citroen depinde în acest moment de o infuzie de capital ce ar putea veni din China, dar și de le guvernul francez. Familia Peugeot va pierde controlul companiei fiind nevoită să renunțe la o parte din drepturile de vot (38,1% în prezent) și să reducă propriul pachet de acțiuni de la 25,4%, la o valoare care le va diminua foarte mult influența în companie.

Majorarea de capital este în fapt o înțelegere politică între statul francez și cel chinez, acționar majoritar al Dongfeng. Afacerea include și o componentă investițională în parteneriatul dintre PSA și Dongfeng din China. O parte din banii destinați majorării de capital vor fi investiți în extinderea capacităților de producție din această țară.

Valoarea de piață a PSA Peugeot-Citroen este în prezent de 4,4 miliarde de euro, cele 3 miliarde injectate urmând să reprezinte peste 40% din noua structură de capital.

Articole similare

Comentarii închise.