Home Știri Citroen oli – Conceptul care anunță transformarea mărcii Citroen

Citroen oli – Conceptul care anunță transformarea mărcii Citroen

de Dan Damian
Citroen oli

Citroen a prezentat unul dintre cele mai spectaculoase concepte din acest an. Citroen oli (pronunțat all-ë)prefigurează o nouă abordare a mobilității, bazată pe simplitate.

Vedeți cum arată, este un adevărat festival al aglomerației vizuale, cu foarte multe detalii și o siluetă robustă, care pare mai degrabă a unui off-roader din viitor. Dar Citroen oli nu este un 4×4 destinat terenului greu, ci un model urban, cu lungimea de 4,2 metri, lățime de 1,9 metri și înălțime de 1,65 metri. De fapt, merge pe ideea cvadriciclului Ami, doar că la un nivel superior din punct de vedere al dimensiunilor și spațiului. Totodată, Citroën oli introduce și noua siglă a mărcii franceze, cu logo-ul modificat, în culoarea roșie.

Citroen oli

Producătorul francez spune că oli este un manifest împotriva mașinilor electrice tot mai grele, masive, complexe și scumpe. Așa, că, deși pare incredibil de complex la nivelul designului, oli este foarte simplu. Și asta se vede imediat la interior, unde vedem un volan, câteva comenzi de bază și un mic display la baza parbrizului. Apropo de parbriz, acesta este plasat vertical, în ciuda tuturor conceptelor de aerodinamică.

Citroen oli

La interior sunt patru locuri pe scaune simple, mai mult niște perne plasate pe un cadru, iar accesul se face prin portierele față mari și cele din spate, mai mici, cu deschidere în oglindă. Panourile interioare ale portierelor sugerează simplitatea construcției. Practic, toate panourile exterioare ale lui oli sunt realizate din fibră de sticlă, ranforsat cu o rășină poliuretanică, numită Elastoflex. Pe lângă faptul că toate aceste materiale sunt cu până la 50% mai ușoare decât ar fi fost unele din oțel, este sunt și foarte dure: orice panou exterior suportă fără probleme greutatea unui adult.

Citroen oli

Deși este doar un concept, oli are niște caracteristici tehnice pe care ar trebui să le vedem, parțial, pe următoarele modele de serie Citroen. De exemplu, francezii spun că oli are o masă de doar 1.000 kg, asta în condițiile în care bateria de 40 kWh nu poate fi prea ușoară. Ei bine, cu această baterie, Citroën oli ar trebui să aibă autonomie de 400 km. Cum? Masa redusă ar trebui să permită un consum de doar 10 kWh/100 km. În plus, din motive de eficiență, viteza maximă este limitată la 110 km/h, deci oli nu este neapărat prieten cu autostrăzile. De asemenea, bateria ar trebui să se poată încărca de la 20 la 80% în doar 23 de minute.

 

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.