Grație unui sistem de propulsie hibrid și a aerodinamicii îmbunătățite, Citroën C4 Cactus Airflow 2L are un consum de combustibil de doar 2 l/100 km.
Una dintre surprizele pregătite de francezii de la Citroën pentru Salonul auto de la Paris este conceptul C4 Cactus AIRFLOW 2L, care dispune de un sistem de propulsie Hybrid Air. Acesta este compus dintr-un propulsor termic alimentat cu benzină, cu trei cilindri, PureTech, ce dezvoltă 82 CP, și un sistem hidraulic de propulsie alternativă care folosește gazul comprimat pentru a stoca energia.
Dezvoltat de Bosch, sistemul hibrid permite propulsarea autovehiculului în trei moduri diferite: convenţional (propulsor termic), hidraulic sau o combinaţie între cele două. La sarcini mici, motorul cu ardere internă poate funcţiona într-un mod mai economic. În plus, la frânare, energia cinetică, care s-ar pierde în alte condiţii sub forma căldurii, este transformată în energie hidraulică şi depozitată în acumulatorul de presiune. Ulterior, această energie poate fi utilizată pentru a propulsa autovehiculul. În plus, demararea poate avea loc exclusiv hidraulic, la conducerea pe distanţe scurte neînregistrându-se emisii de CO2.
De asemenea, Citroën C4 Cactus Airflow 2L dispune o aerodinamică îmbunătățită cu 20%, este încălțat cu anvelope cu rezistență redusă la înaintare și are cu aproximativ 100 kg mai puțin decât un model convențional. De asemenea, jantele au un design special, iar garda la sol a fost redusă. Astfel, consumul de combustibil ar trebui să se rezume, conform declarațiilor oficialiilor, la doar 2 l pentru primii 100 km parcurși.
Comentarii închise.