Home Auto util Defecțiuni frecvente la BMW Seria 3. Raport DEKRA

Defecțiuni frecvente la BMW Seria 3. Raport DEKRA

de

În ciuda unui portofoliu de modele aflat în continuă expansiune, Seria 3 rămâne sufletul şi coloana vertebrală a vânzărilor BMW. Fiabilitatea ridicată se traduce printr-o listă scurtă cu defecțiuni frecvente la BMW Seria 3.

defectiuni frecvente la BMW Seria 3

Defecțiuni frecvente la BMW Seria 3. Raport DEKRA

Tradiţional, BMW Seria 3 se remarcă prin manevrabilitatea excelentă şi prin motoarele puternice, în special rafinatele versiuni cu şase cilindri. Mai economic este propulsorul cu patru cilindri, al cărui consum a putut fi redus din septembrie 2007 prin intermediul pachetului EfficientDynamics, care include funcţia Start-Stop (la început, doar în combinaţie cu transmisie manuală). Cel mai popular model este 320d, care atrage prin puterea ridicată şi rafinamentul bun, totul pe fondul unui consum redus de motorină.

Defecțiuni frecvente la Audi A6

Semnificativ mai hulpav (11,7 l/100 km) este BMW 330ix Touring, care a fost supus unui test de anduranţă de către colegii germani de la “auto motor și sport”. Pe de altă parte, breakul cu tracţiune integrală a impresionat prin motorul 3.0 cu şase cilindri – puternic şi cursiv – şi prin tracţiunea bună pe vreme nefavorabilă, dar a dezamăgit prin direcţia rigidă, transmisia greoaie şi reglajul inconfortabil al suspensiei. În cele din urmă, de-a lungul celor 100.000 de kilometri parcurşi, maşina testată a avut nevoie de o singură vizită neprogramată în service, astfel că a ocupat locul al treilea în indicele defecţiunilor pentru respectivul interval de kilometraj.

Top 10 sfaturi pentru achiziția unei mașini second hand

Lista cu defecțiuni frecvente la BMW Seria 3 include puțin elemente. Şi la inspecţiile DEKRA, caroseria celei de-a cincea generaţii a fost singurul capitol la care criticile au depăşit media, în timp ce uzura suspensiile atât de prezentă la predecesori este ceva dat uitării. Datorită volumului mare şi celor şapte ani de producţie este asigurată o ofertă vastă pe piaţa maşinilor folosite. Cu toate acestea, se găsesc destule versiuni sedan cu facelift, cu motor cu patru cilindri şi kilometraj cu şase cifre, la mai puţin de 10.000 de euro.

Evaluare auto motor și sport

+ spaţiu suficient

+ calitate ridicată a finisajelor

+ manevrabiliate peste medie

+ tren de rulare sigur

+ confort bun al suspensiei

+ frâne eficiente

+ sistem excelent de direcție

+ siguranţă pasivă ridicată

+ gamă foarte largă de modele

portbagaj mic la Touring față de competitori

zgomot destul de mare la vânt

nivel redus al dotărilor de serie

motor pe benzină, cu patru cilindri, cu cuplu redus

Motorizări recomandate

● diesel, 2,0 litri, de 122/143 CP (318d) sau 163/177 CP (320d): motor cu patru cilindri rafinat, puternic şi economic, consum aprox. 6,5 l/100 km.

● diesel, 3,0 litri, de 231/245 CP (330d): motor cu şase cilindri, cursiv şi foarte puternic, opţional din septembrie 2008 cu catalizator NOx, consum 8,5 l/100 km.

● benzină, 3,0 litri, de 258/272 CP (330i): motor atmosferic cu şase cilindri, foarte rafinat şi bun la  turaţii ridicate, consum aprox. 11,0 l/100 km.

Istoric model

2005 lansare ca sedan (martie), precum şi Touring şi cu tracţiune integrală (septembrie).

2006 lansare 325d (197 CP), 335i şi Seria 3 Coupé.

2007 335d cu diesel biturbo (286 CP). Pachet economic EfficientDynamics, funcţie Start-Stop pentru motoarele cu patru cilindri la transmisie manuală. Mai multă putere la toate motoarele cu patru cilindri şi 330i. Lansare M3 ca versiuni Coupé şi Sedan, cu motor V8.

2008 facelift pentru sedan şi Touring (toamnă), motor 3.0 diesel nou la 330d.

2010 320d ca versiune pentru flote Edition (163 CP), facelift pentru Coupé şi motoare revizuite.

Defecțiuni frecvente la BMW Seria 3 (2005-2011)

● uzura specifică a frânei de mână

● mici probleme ale caroseriei

● defecţiuni ale farurilor

Articole similare