Vechiul Matiz s-a dovedit în timp a fi o mașină robustă, în special după ce a primit un facelift. Lista cu defecțiuni frecvente la Daewoo Matiz are așadar doar câteva elemente.
Daewoo Matiz a fost lansat pe piață în 1998 și a făcut carieră în România. Rapoartele DEKRA referitoare la defecțiuni frecvente la Daewoo Matiz remarcă unele probleme recurente la frâne și lumini. Pe piețele europene a început să fie comercializat cu sigla Chevrolet pe capotă din 2005, moment în care se trece și la o nouă generație. În România, modelul preia numele de Spark și începe să fie comercializat din 2007.
Defecțiuni frecvente la VW Golf IV
La început, Matiz a fost oferit cu un motor în trei cilindri de 0,8 și 52 CP. Acesta s-a remarcat ca fiind leneș și cu un consum relativ mare la puterea oferită. Din 2003 apare motorul în patru cilindri de 1,0 l și 63 CP. Odată cu trecerea la a doua generație, puterea motorului crește la 67 CP.
Echiparea de serie era una modestă, multe modele second hand de pe piață fiind totuși versiuni superioare de echipare. Acestea vin cu aer condiționat și servodirecție, iar versiunile mai noi (după 2005) au și ABS. ESP nu există însă pe niciun model, iar numărul de airbag-uri maxim este patru.
Defecțiuni frecvente la Dacia Logan
În ciuda faptului că numărul de defecțiuni frecvente la Daewoo Matiz este redus conform DEKRA, prețurile pe piața second hand sunt mici. De vină este oferta foarte mare. Cele mai ieftine exemplare au prețuri mai mici de 1000 de euro. Un model cu sigla Chevrolet pe capotă și an de fabricație după 2007 costă 2500 de euro. În general este ușor să găsești un exemplar din această ultimă categorie cu un rulaj mai mic de 100.000 km.
Evaluare auto motor și sport
+ vizibilitate bună
+ caroserie cu cinci uși
+ modelele cu servodirecție au manevrabilitate bună
+ rază mică de bracaj
+ opțional instalație pe gaz
+ opțional cutie automată
+ costuri de întreținere mici
– spațiu mic în spate
– confort slab al suspensiei
– motor de bază slab ca performanțe
– echipare de siguranță săracă
Istoric model
1998 se lansează prima generație cu motor în trei cilindri
2002 facelift
2003 nou motor cu patru cilindri și 63 CP
2005 a doua generație. Motorul în patru cilindri ajunge la 67 CP
Motorizări recomandate
1,0 l cu 63/67 CP – Propulsorul în patru cilindri este alegerea optimă datorită performanțelor superioare
Defecțiuni frecvente la Daewoo Matiz
- Probleme la partea electrică
- Frâne ineficiente și puțin fiabile
- Lumini prost reglate