Ferrari California T marchează debutul unei noi ere turbo pentru marca italiană. Modelul va fi propulsat de un V8 supraalimentat.
Ferrari California T vine cu o serie de soluții noi, dintre care cel mai important este motorul său turbo cu 8 cilindri. Inginerii din Maranello au creat un nou propulsor ce livrează performanțe extreme, cu zero turbo lag, garantând răspuns instant, tipic unui motor cu aspirație normală.
LaFerrari obține un rol în cadrul unui spectacol
Motorul lui Ferrari California T are capacitate de 3.855 cc, cu 8 ciclindri, este montat foarte jos în partea central – față şi dezvoltă 560 CP la 7.500 rpm, ceea ce înseamnă 145 CP per litru – cea mai mare valoare din categoria sa – precum şi un cuplu maxim de 755 Nm. Toate aceste cifre dau modelului Ferrari California T o accelerație extraordinară, care atinge 0-100 km/h în doar 3.6 secunde.
Ferrari 458 Speciale, primele imagini-spion
La fel ca în Formula 1 din acest sezon, s-a apelat la un sistem turbo de supraalimentare (twin-scroll) pentru micşorarea consumului de carburant şi a emisiilor CO2. Comparativ cu modelul actual, consumul este mai mic cu circa 15%, în ciuda plusului de 70 CP şi a creşterii cuplului cu 49%. Emisiile au scăzut la 250 g/km în ciclul combinat, ceea ce înseamnă o reducere de 20% în raportul CO2 per cal putere.
O provocare majoră în proiectarea lui Ferrai California T a fost garantarea unui sunet al motorului inegalabil, tipic Ferrari. Propulsorul se mândreşte cu un arbore cotit de tip flat-plane, inspirat din motorsport, care elimină necesitatea unor contragreutăţi care i-ar fi inhibat performanţele în favoarea unei scăderi uşoare a rafinamentului. Motorul produce un sunet puternic in timpul de admisie și fazele de evacuare, devenind chiar mai puternic odată cu creșterea vitezei motorului. Aceasta este prima dată când un rezultat de acest gen a fost realizat cu un motor turbo.
Comentarii închise.