Vă propunem o evaluare a unuia dintre cele mai populare modele second hand. O listă cu defecțiuni frecvente la Opel Astra v-ar putea ajuta în luarea unei decizii de cumpărare.
Istoria fostului model Kadett, devenit Astra, a fost mereu marcată lupta cu concurența directă, pentru că, la nivel european, modelul compact Opel a putut fi un concurent serios pentru VW Golf, măcar pe termen scurt. La penultima generație, modul în care a fost perceput de oameni a oscilat între lider de clasă şi challenger. Asta şi pentru că diferenţele tehnice nu au mai fost atât de mari. Calitatea şi durabilitatea Opel au impresionat, în special la exemplarele produse după 1998. Așadar, o listă cu defecțiuni frecvente la Opel Astra, generațiile G și H, este una scurtă.
Defecțiuni frecvente la Peugeot 407
Până atunci, Astra a avut de luptat, fără succes, împotriva ruginii şi a altor probleme. Pe de altă parte, generaţiile G şi H au convins prin caracterul practic la costuri rezonabile de întreţinere. Preţurile de achiziţie sunt corecte, iar oferta este una mare. Găseşti tot ce doreşti: de la versiunile clasice, în patru și cinci uși, trecând pe la cele coupé şi cabrio, până la break. Cei care vor să care bagaje voluminoase se uită imediat la Caravan. Este un pont bun, pentru că breakul generaţiei H are un ampatament suficient de mare şi un portbagaj pe măsură.
Defecțiuni frecvente la Dacia Logan
Ambele modele verificate în cadrul testului de anduranţă “auto motor și sport”, ediția germană, au parcurs cei 100.000 de kilometri fără a avea probleme majore. Lista cu defecțiuni frecvente la Opel Astra G include probleme becurilor şi rateurile unui senzor ABS. Seria de defecțiuni frecvente la Opel Astra H a inclus o reparaţie a transmisiei, dar a fost un caz izolat. Per total, versiunea break 1.9 CDTi de 150 CP s-a dovedit a fi un partener agil şi sigur, cu un echilibru atractiv al costurilor, chiar dacă este un pic mai scump decât varianta sedan. Motorizarea diesel rentează în special pentru cei care călătoresc des, restul alegând mai degrabă din oferta vastă a motoarelor pe benzină. Nu veți găsi prea mult rafinament la motoarele Opel, dar există și alternative robuste pe benzină, de 1,6 sau 1,8 litri.
Evaluare auto motor și sport
+ spaţiu suficient
+ portbagaj mare (Caravan)
+ manevrabilitate bună
+ manoperă solidă
+ funcţionalitate bună
+ motoare economice
+ condus în siguranţă
+ costuri reduse de întreţinere
+ gamă foarte variată de modele
+ scaune confortabile
– ergonomie nu tocmai exemplară, în special la Astra G
– suspensii sport rigide
– aspectul materialelor de la interior
– motoare diesel care oferă prea puțin rafinament
Motorizări recomandate
● benzină, 1,6 litri, de 100/105 CP: suficient de sofisticat şi robust; consum 8,5 l/100 km.
● benzină, 1,8 litri, de 115/125 CP: temperament adecvat; consum 9,0 l/100 km.
● turbodiesel, 1,7 litri, de 100 CP: suficient de temperamental; consum 7,0 l/100 km.
● turbodiesel, 1,9 litri, de 100-150 CP: în special versiunea cu patru supape, de 150 CP, foarte temperamental. Consum 7,0 l/100 km.
Istoria modelului
1998 lansare Astra II (model G).
1999 1.7 DTi (75 CP) şi 2.0 DTi (100 CP).
2000 Astra Eco 4 cu 1.7 DTi şi Coupé.
2004 schimbare de gamă la H, cu sedan şi Caravan.
2005 Coupé GTC.
2006 Cabrio (Twin Top).
2007 facelift. Motor nou 1.6 Turbo.
2009 lansare Astra J ca sedan.
2010 lansare break Astra Sports Tourer. 1.4 Turbo de 120 CP.
2011 1.7 CDTi de 125 CP. 2.0 CDTi de 165 CP.
Defecțiuni frecvente la Opel Astra G și H
● defecţiuni ale articulaţiilor direcţiei
● ruginire a eşapamentului
● ruperi ale suspensiei
Comentarii închise.