Home ȘtiriIndustrie Divizia HORSE, deținută de Renault și Geely, a lansat un nou sistem de propulsie cu Range Extender

Divizia HORSE, deținută de Renault și Geely, a lansat un nou sistem de propulsie cu Range Extender

de Răzvan Măgureanu
sistem cu range extender, Horse

HORSE, divizia de sisteme de propulsie hibride și convenționale înființate la 1 iulie 2023 de Renault și Geely, a anunțat noua generație de sisteme de propulsie cu Range Extender pentru autoturisme și vehicule comerciale.

Soluția cu Range Extender nu este nouă. A utilizat-o BMW la i3 pentru o perioadă, Mazda pentru modelul electric MX-30 cu range extender dar și Nissan la modelele Qashqai și X-Trail E-Power.
În principiu, soluția este simplă. Mașina este propulsată exclusiv de un motor electric alimentat de la o baterie de dimensiuni mai mici decât la un model electric. Un motor termic pe post de generator încarcă bateria în timpul mersului consumând benzină dar nu antrenează mecanic roțile.

Acest sistem a fost dezvoltat acum și de divizia HORSE. Bateria cu o capacitate de circa jumătate din cea a unei mașini electrice asigură energie pentru 200 km, după care un motor termic care funcționează pe post de generator mai asigură o autonomie de încă 600 km rezultând 800 km în total.

Motorul termic alimentează bateria prin intermediul unui generator care produce 50 kW pentru autoturisme și 80 kW pentru vehicule comerciale. Generatorul menține nivelul de încărcare al bateriei de înaltă tensiune, care este utilizată pentru a alimenta motorul electric de tracțiune.

Ca și la alte modele cu acest sistem, motorul termic funcționează la relanti sau la turații reduse pentru a încărca bateria și în mod normal consumul de combustibil ar trebui să fie redus. Acest lucru este valabil în teorie dar nu totdeauna și în practică.

Patrice Haettel, director general al HORSE, a declarat: „O simplă privire asupra profilurilor de vânzări la nivel regional din întreaga lume indică necesitatea unei varietăți de soluții de generare a energiei electrice pentru a răspunde cerințelor individuale ale consumatorilor și nevoilor tehnice. Nu există o soluție universală, în schimb, dezvoltăm hibrizi de ultimă generație, versiuni cu range extender și soluții de alimentare cu combustibili sintetici și cu hidrogen.

Această nouă tehnologie Range Extender permite utilizatorilor să intre în zonele cu emisii reduse din marile orașe, conducând în modul pur EV. Cu toate acestea, atunci când bateria se epuizează și utilizatorul trebuie să parcurgă distanțe mai mari, Range Extender adaugă încă 600 km de autonomie, permițând deplasarea mai departe cu ușurință și eficiență maximă.”

Cel mai bun sistem de propulsie din ambele lumi

Spre deosebire de PHEV-urile tradiționale, motorul cu combustie al unui range extender nu acționează niciodată direct roțile vehiculului. Atunci când starea de încărcare a bateriei este suficientă, motorul va fi oprit automat.

Bateria vehiculului poate fi, de asemenea, încărcată în mod similar cu cea a unui vehicul electric la stații publice sau la un wallbox acasă.

Tehnologia HORSE Range Extender a fost concepută pentru a funcționa pe orice arhitectură de vehicul existentă, fie că este proiectată pentru vehicule electrice sau pentru motoare cu combustie tradiționale. Dimensiunea bateriei oferă o mai mare flexibilitate , permițând o mai mare eficiență în proiectarea vehiculelor.

Divizia HORSE operează opt uzine în șapte țări (Argentina, Brazilia, Chile, Portugalia, România, Spania și Turcia) trei centre de cercetare și dezvoltare și un sediu central cu sediul la Madrid, Spania. Compania produce 3,2 milioane de unități pe an pentru clienții săi din întreaga lume.

 

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.