Emanuel Gyenes a obținut cea de a doua victorie a sa în Raliul Dakar, după ce s-a impus la clasa Maraton și în ediția 2015. La revenirea după o absență de 2 ani, Mani a s-a clasat pe locul 21 în clasamentul general al raliului.
Emanuel Gyenes a parcurs sâmbătă, 17 ianuarie, ultimii kilometri ai celei de a 37-a ediții a competiției, privită de mulți ca aventura supremă în motorsport. S-a rulat în etapa care i-a dus pe concurenți din Rosario în Buenos Aires, locul de unde, în urmă cu două săptămâni, s-a dat startul. După un parcurs de 9295 km, traversarea de două ori a munților Anzi pe la altitudini ce au depășit în ambele situații 4500 m, sute de kilometri în Atacama, cel mai arid deșert din lume, și zeci de kilometri pe câmpia de sare de la Uyuni (peste 3500 m altitudine), s-a pus punct celei de-a șaptea ediții sud-americane a raliului. Riderii, care au avut de îndurat temperaturi de la aproape 50 de grade Celsius la temperaturi de -10 grade Celsius, de la nisip și ploaie la zăpadă, și-au văzut visul împlinit ieri, când au ajuns la finiș.
Parcursul lui Emanuel Gyenes în Raliul Dakar
Printre ei s-a numărat și Emanuel Gyenes, care, deși s-a bucurat de o nouă victorie la clasa Maraton, nu a avut un raliu ferit de probleme. În prima etapă s-a pornit în ordinea numerelor de concurs, iar pentru că a concurat cu numărul 49, a fost nevoit să ia startul destul de în spate, dar nici etapa a doua nu a fost prea avantajoasă în ceea ce privește poziția de start. Aceasta a fost însă cea mai dificilă pentru că, din pricina unor probleme tehnice, a pierdut aproape tot uleiul din motor chiar în prima parte a probei. Primind ulei de la spectatori, a izbutit să termine proba, însă zecile de minute pierdute în această etapă aveau să îl coste, misiunea sa din acel moment fiind doar să recupereze.
La sosirea în San Juan, finișul etapei a doua, Mani avea al 50-lea timp la general și încă două etape din acel moment avea să fie forțat să ia startul destul de în spate, astfel încât mereu întâlnea pe traseu quaduri care îl încetineau, acestea neputând fi depășite pe secțiunile cu mult praf. Ajuns în Atacama, riderul sătmărean a dovedit că se descurcă bine în deșert și a început să recupereze, înainte de ziua de odihnă fiind deja pe locul 32 la general. Traversarea câmpiei de sare de la Uyuni, Bolivia, transformată de ploaie într-un adevărat lac, i-a creat, ca multor altor rideri, probleme tehnice, însă a izbutit să termine etapa-maraton (fără asistență tehnică) și să continue. Cel mai bun timp al său pe probă a fost stabilit însă în ultima specială, Rosario – Buenos Aires, când a înregistrat al 13-lea timp.
Revenirea în Argentina a însemnat și începutul consolidării poziției de lider la clasa Maraton – de-a lungul celor două săptămâni de raliu, la această clasă nu este permisă schimbarea unor componente ale motocicletei, iar printre ele se află și motorul. Victoria din 2015 este a doua pe care Emanuel Gyenes o înregistrează în Dakar după ce, în 2011, s-a mai impus la aceeași categorie, doar că pe atunci a făcut acest lucru cu o altă motocicletă – KTM 690 Rally Replica. În Dakar, 2015 riderul sătmărean a concurat cu un KTM 450 Rally Replica produs în 2011.
Pe lângă victoria de la Maraton, după această evoluție în Dakar Mani și-a mai adăugat în palmares și locul 9 la categoria amatori (în această categorie intră toți riderii care nu reprezintă în mod oficial un constructor de motociclete), și locul 21 la general. Emanuel Gyenes a debutat în Dakar în 2007, la aproape 23 de ani și s-a clasat pe locurile 46 la general și 9 la debutanți. Ediția din 2015 a reprezentat a cincea sa participare în raliu și a patra din America de Sud.
Comentarii închise.