Sistemele de asistență au evoluat enorm în ultimii 35 de ani, de la primul ABS până la cele care astăzi sunt capabile să promită conducerea autonomă.
Sistemele de asistenţă sporesc nivelul de siguranţă în timpul conducerii, avertizându-i şi sprijinindu-i pe şoferii aflaţi în situaţii critice. De asemenea, acestea au în grijă sarcinile monotone, repetitive. Fiind unul dintre principalii furnizori de componente auto la nivel mondial, Bosch depune eforturi permanente pentru îmbunătăţirea continuă a acestor sisteme. „Sistemele de asistenţă asigură o conducere mai sigură, mai ecologică şi mai relaxantă“, a declarat Gerhard Steiger, preşedintele Diviziei sisteme de control al șasiului din cadrul Bosch.
Pentru a spori siguranţa, sunt disponibile mai multe sisteme: frânarea preventivă de urgenţă, sistemul de asistenţă pentru menţinerea benzii de rulare şi sistemul de detectare a stării de somnolenţă a şoferului. În viitor, acestora li se vor alătura un sistem de protecţie anticipativă pentru pietoni şi un asistent pentru zonele aflate în construcţie.
Pentru un plus de confort, sunt disponibile sistemele de asistenţă la parcare şi de vizibilitate pe timp de noapte, recunoaşterea indicatoarelor rutiere şi, în viitor, o funcţie de asistenţă pentru traficul aglomerat. În 2012, Bosch a înregistrat o cifră a vânzărilor de peste 5 miliarde de euro pentru sistemele de asistenţă şi de siguranţă.
Momentele istorice din evoluţia sistemelor de asistenţă:
1978: comercializarea primului sistem de antiblocare la frânare (ABS) din lume
1980: prima unitate de comandă electronică a airbagurilor din lume
1984: sistemul de antiblocare la frânare pentru motociclete
1989: Bosch TravelPilot: primul sistem de navigaţie din Europa
1993: sistemul de asistenţă la parcare pe bază de senzori cu ultrasunete
1995: primul program electronic de stabilitate (ESP) din lume
2000: tempomatul adaptiv (ACC) pe bază de senzori radar
2008: sistemul semiautomat de asistenţă la parcare pe bază de senzori cu ultrasunete
2010: primul sistem de monitorizare a unghiului mort pe bază de senzori cu ultrasunete din lume
2010: sistemul de frânare preventivă de urgenţă
2010: funcţia de recunoaştere a indicatoarelor rutiere
2010: sistemele de avertizare privind părăsirea benzii de circulaţie
2013: amplificatorul electromecanic al forţei de frânare (iBooster)
Comentarii închise.