Neplata amenzilor rutiere în termen de 30 de zile ar putea duce la suspendarea permisului de conducere, conform noului Cod Rutier. În plus, şoferii care produc accidente grave ar putea rămâne fără permis 4 ani.
Ministrul de Interne, Radu Stroe, a precizat pentru agenția Mediafax că instituţia pe care o conduce pregăteşte, pentru această toamnă, o serie de modificări ale legislaţiei privind regimul circulaţiei rutiere în România. Acestea vizează câteva aspecte importante care privesc prevenirea abaterilor rutiere grave, cu accent pe reducerea numărului de morţi şi răniţi de pe şoselele României.
Cele mai recente modificări ale Codului Rutier au intrat în vigoare
„Anunţam, încă din primăvară, că, faţă de ceea ce se întâmplă pe şosele, actualul regim sancţionator nu îşi atinge scopul de a preveni şi limita încălcarea legii. Prea mulţi conducători auto încalcă legea, considerând fie că amenzile sunt simbolice, fie că pot scăpa de ele fără să le plătească. Vom introduce în lege suspendarea dreptului de a conduce dacă acela care este amendat nu îşi plăteşte amenda într-un termen de o lună“, a declarat Radu Stroe (foto).
O altă modificare importantă este introducerea unei alte forme de sancţionare a unor abateri rutiere care reprezintă principalele cauze ale accidentelor grave, soldate cu morţi şi răniţi, respectiv creşterea perioadei de suspendare a dreptului de a conduce.
Siguranța traficului este influențată de folosirea luminilor
„Soluţia nu este doar creşterea amenzilor. Ceea ce pregătim noi este un pachet mai complex de măsuri, în care aspectul coercitiv reprezintă numai o mică parte. În fond, ne interesează să reglăm un mecanism care nu îşi produce efectele. Aşa cum ştiţi, în urmă cu câteva luni, am avut o primă discuţie în Guvern şi am decis atunci că numai creşterea amenzilor nu poate fi o soluţie, aşa că am avut, în această vară, mai multe analize cu Poliţia Rutieră şi cu Departamentul Juridic şi intenţionăm să creştem perioada de suspendare a permisului de conducere până la 3 sau 4 ani pentru cei care accidentează sau omoară oameni conducând sub influenţa alcoolului sau trecând pe culoarea roşie a semaforului“, a explicat Radu Stroe preconizatele modificări ale Codului Rutier.
Demnitarul nu exclude faptul că noile măsuri ar putea creşte presiunea pe poliţişti din partea celor care riscă să stea mult timp fără să conducă, însă susţine că realităţile demonstrează că din ce în ce mai puţini poliţişti sunt dispuşi să îşi rişte serviciul şi libertatea pentru şpagă.
Comentarii închise.