Știri

Farurile cu laser debutează pe BMW i8

BMW i8 câștigă cursa pentru titlul de „prima mașină de serie din lume cu faruri cu laser“. Sportiva hibridă bavareză a avut primele livrări înaintea contracandidatului Audi R8 LMX.

Livrare_primele_modele_BMW_i8_medium_1600x1067 (2)

Într-o ceremonie organizată în data de 05.06.2014, la BMW Welt, München, Germania, au fost livrate primele opt modele BMW i8. Evenimentul marchează astfel şi debutul pe şosele a primului automobil echipat cu faruri având tehnologie laser.

La eveniment au participat Roland Krüger, directorul de vânzări şi marketing BMW Group Germania, şi dr. Helmut Schramm, directorul de producţie automobile electrice la fabrica BMW Leipzig, precum şi personalităţi din Germania cum ar fi prezentatorul german Thomas Gottschalk şi actorul Thomas Kretschmann.

BMW, faruri cu laser în motorsport

În timp ce versiunea de bază BMW i8 este echipată cu faruri LED integrale, farurile cu laser sunt disponibile opţional şi asigură o luminozitate dublă, cu un fascicul de până la 600 m (comparativ cu 300 m pentru LED). În plus, datorită noii tehnologii, este posibilă creşterea eficienţei energetice cu 30% în comparaţie cu luminile-LED.

Pe lângă cerinţele reduse de energie, farurile-laser BMW luminează şoseaua cu o putere semnificativ mai mare și nu au nevoie de un sistem dedicat de ventilație. Mai mult, diodele-laser sunt de zece ori mai mici decât diodele luminoase convenţionale. Astfel, ele contribuie nu doar la reducerea spaţiului necesar pentru montare în interiorul farului, ci şi a masei. Dimensiunea suprafeţei reflectorului poate fi redusă de până la zece ori în comparaţie cu farurile-LED. Acum, înălţimea reflectorului a fost redusă de la 9 cm (cât măsura anterior) la mai puţin de 3 cm.

Test: BMW 328i

Lumina unui far-laser este extrem de strălucitoare, similară cu cea naturală din timpul zilei, un aspect pozitiv pentru ochiul uman. Prin intermediul lentilelor speciale, diodele foarte performante emit un fascicul puternic către substanţa cu fosfor fluorescent din interiorul farului. Această substanţă transformă fasciculul într-o lumină foarte strălucitoare, care este de zece ori mai intensă decât sursele convenţionale de lumină. În plus, efectul de orbire al celorlalți șoferi este eliminat prin controlul electronic al fazei lungi cu ajutorul informaţiilor oferite de o cameră video frontală.