În cadrul Salonului auto de la Geneva, Ferrari a dezvelit noul LaFerrari, cel mai rapid și avansat tehnologic model pe care constructorul italian l-a produs.
Sub numele de scenă LaFerrari, acest model încearcă să impună un nou standard de sportivitate pentru mașinile de stradă. Accelerația până la 100 km/h se realizează în mai puțin de 3 secunde, iar pragul de 200 km/h este trecut în mai puțin de 7 secunde. În plus, se zvonește că, pe circuitul de teste de la Fiorano, mașina poate obține un timp mai bun cu 5 secunde față de Enzo.
LaFerrari este primul model de serie care beneficiază de o propulsie HY-KERS, derivată din Formula 1. Aceasta este compusă dintr-un propulsor termic V12, aspirat, de 6,3 litri, ce dezvoltă 800 CP și un motor electric de 120 kW (163 CP), ce acționează roțile spate. Având în vedere că, la turații mici, componenta electrică asigură suficientă putere, motorul V12 a fost setat să își dezvolte întregul potențial la turații ridicate. Rezultatul este o turație maximă de 9250 rpm și un răspuns instantaneu la apăsarea pedalei de accelerație, în orice viteză, la orice turație.
Cele 60 kg ale bateriei litiu-ion plasată sub podea ajută la obținerea unui centru de greutate mai coborât cu 35 mm față de Enzo. Încărcarea bateriei se face pe perioada de frânare sau când puterea dezvoltată de motorul termic este mai mare decât cea solicitată.
Pentru a ține în frâu puterea impresionantă, anvelopele Pirelli P Zero de pe față sunt mai mari decât la fostul Enzo, iar de oprire se ocupă o generație nouă de discuri ceramice de frână produse de Brembo. De asemenea, aerodinamica are un rol important în ecuația performanțelor și presupune guri de aspirație, difuzor și eleron active.
Masa totală a lui LaFerrari este de doar 1255 kg, iar consumul de combustibil se rezumă la 14,2 l/100 km, în timp ce emisiile de CO2 sunt de 330 g/km. Deocamdată, știm doar că producția va fi limitată la 499 de exemplare și prețul e de așteptat să depășească un milion de euro.
Comentarii închise.