Ferrari SP48 Unica reprezintă ultimul model one-off realizat prin programul Progetti Speciali al constructorului italian din Maranello și care se bazează pe modelul F8 Tributo atât din punct de vedere tehnic cât și estetic.
Noul SP48 Unica din categoria one-off de la Ferrari, a fost creat de echipa condusă de stilistul Flavio Manzoni fiind unul reprezentativ pentru ceea ce pot obține clienții pretențioși contactând programul intitulat Progetti Speciali. Acest program a fost creat special pentru a răspunde cerințelor clienților care nu sunt mulțumiți de aspectul unui model de serie Ferrari și doresc un model personalizat folosind drept bază un model al constructorului din Maranello.
Realizat pe baza modelului Ferrari F8 Tributo, de la care preia platforma tehnică și motorul V8 twin-turbo de 3,9 litri și 720 CP, Ferrari SP48 Unica este un coupe cu două locuri care dispune de un look personalizat și diferit de cel al modelului din care a derivat, făcându-l cu adevărat unic și perfect integrat ca model on-off.
La exterior,Ferrari SP48 Unica se caracterizează prin liniile mult mai întinse decât cele ale modelului F8 Tributo, având partea frontală complet reproiectată și care într-un fel amintește de cea a modelului Ferrari Roma. Partea frontală coboară brusc spre grilă care este închisă în partea centrală în timp ce fantele de aer din laterale dau viață unui design tridimensional care ghidează practice privirea către grila frontală. Designul grupurilor optice a fost și el schimbat profund, fiind inspirat din cel al modelului Ferrari SF90 Stradale.
Cea mai interesantă caractristică a designului noului Ferrari SP48 Unica este reprezentată de efectul de „vizieră” al plafonului, facilitată în primul rând de montanții față de culoare neagră și geamurile laterale de formă conică la partea din spate și de dimensiuni mai reduse.
Părțile laterale au fost si ele modificate considerabil și care sunt caracterizate prin fantele de aerisire reproiectate, având orificiile mai mici decat cele ale modelului F8 Tributo, datorita prezenței prize de aer poziționate imediat în spatele geamurilor laterale. În schimb, la partea din spate, luneta lipsește fiind înlocuită complet de capota compartimentului motor și care este împărțită de elementul central care pornește din partea din față a plafonului și se prelungește până la capătul capotei motorului, integrându-se perfect cu eleronul. Partea din spate este, de asemenea, complet nouă având blocurile optice de formă liniară de dimensiuni reduse și care sunt unite printr-un element liniar negru lucios.
Interiorul noului SP48 Unica nu se regăsește în fotografiile oficiale dezvăluite de conducerea Ferrari, însă presupunem că acesta nu diferă în mod deosebit de cel al modelului Ferrari F8 Tributo din care a derivat, cel puțin în ceea ce privește aranjamentul elementelor și materialelor alese pentru finisare precum fibra de carbon sau Alcantara de culoare neagră cu perforații pentru acoperirea scaunelor și a panourilor portierelor întâlnite la modelul de serie, lucrate astfel încât să permită o privire asupra cusăturilor care trec de la culoarea roșie la cea portocalie, asortându-se chiar cu culoarea caroseriei.









