Nemaiavând răbdare până la Salonul auto de la Geneva, Ford Focus facelift a debutat la Mobile World Congress (Congresul de Telefonie Mobilă) de la Barcelona. În ofertă apar motoare noi și sisteme de asistență moderne.
Debutul noului Ford Focus facelift în cadrul unei reuniuni a producătorilor de electronice nu este deloc întâmpătoare, acesta dorind să atragă atenția asupra tehnologiilor moderne de care dispune. Printre ele se numără hands-free-ul Perpendicular Parking, care îi ajută pe șoferi să parcheze perpendicular, precum și funcția îmbunătățită Active City Stop, ce funcționează acum până la viteze de 50 km/h. De asemenea, noul Focus va fi primul vehicul de pe piața europeană dotat cu SYNC 2. Sistemul avansat de infotainment include un ecran tactil color de 8 inchi, de înaltă rezoluție și control vocal pentru un acces mai facil la funcțiile audio, navigare, aer condiționat și la telefoanele mobile compatibile. Mai mult, în ofertă apare și sistemul Autonomous Emergency Braking (frânare de urgență autonomă), care funcționează într-un mod similar cu Active City Stop, dar cu o rază de detectare a vehiculelor mult mai mare pentru a-l asista pe șofer la viteze mari, de exemplu pe autostradă, emițând avertismente și frânând, dacă este necesar. Nu lipsește nici tempomatul adaptiv Adaptive Cruise Control, care îi permite celui de la volan să mențină o distanță prestabilită față de vehiculul din față, chiar și atunci când respectivul vehicul merge cu o viteză mai mică decât viteza de croazieră. Pentru momentele în care Adaptive Cruise Control nu este activ, Ford aduce, în premieră în Europa, noul sistem Distance Alert, care le permite șoferilor să seteze o distanță preferată pe care ar vrea să o mențină față de vehiculul din față. În cazul în care aceasta devine mai mică, sistemul emite un avertisment în trei trepte pe afișajul de pe bord, verde, galben și roșu, înainte de a se auzi un avertisment sonor.
Defecțiuni frecvente la Ford Focus
Design proaspăt la exterior și la interior pentru Ford Focus facelift
În materie de design, noul Focus adoptă aceeași filosofie regăsită mai nou la Fiesta și Mondeo. Practic, este vorba despre o nouă grilă frontală mai impunătoare, cu accente americane, flancată de faruri redesenate, ceva mai agresive. Nu au scăpat de modificări nici capota motorului, spoilerele sau blocurile optice spate. Pentru un plus de eleganță au fost adoptate mai multe elemente cromate.
Interiorul vine cu o consolă centrală nouă, cu mai puține butoane, o ergonomie îmbunătățită și un ecran mai mare pentru sistemul de infotainment. Sistemul de navigare al SYNC 2 oferă, în premieră pe piața europeană, un afișaj cu ecran divizat cu intersecții detaliate, nume de străzi, intersecții de autostrăzi 3D și imagini ale unor puncte de reper, precum și ghidul MICHELIN, și ghidul verde MICHELIN. Simpla apăsare a butonului de control vocal și rostirea enunțului „mi-e foame“ vor duce la afișarea unei liste a restaurantelor din zonă, apoi fiind afișate indicații de navigare spre acestea.
Nou motor pe benzină, de 1,5 litri, produs la Craiova
Ford Focus facelift va fi primul model de pe piața europeană care va fi echipat cu noul motor pe benzină EcoBoost de 1,5 litri (150 și 180 CP) și cu noul diesel TDCi de 1,5 litri (95 și 120 CP). Complementar, în ofertă se va găsi în continuare și propulsorul EcoBoost de un litru (100 și 125 CP), care a fost cumpărat de o treime din clienții Focus anul trecut și a fost desemnat Motorul Internațional al Anului în 2012 și 2013. De asemenea, va exista o nouă versiune a motorului EcoBoost de un litru cu emisii de 99 g/km CO2, primul motor non-hibrid al unei mașini de familie de pe piața europeană cu emisii sub 100 g/km CO2.
Versiunea cu transmisie automată PowerShift și motor diesel de 1,5 litri și 120 CP, care va fi introdus anul viitor, va oferi o îmbunătățire a consumului de combustibil cu 19% comparativ cu predecesorul său. Tot de anul viitor va fi introdusă în gamă o nouă transmisie automată pentru motorul EcoBoost de un litru, care va scădea consumul de combustibil cu 17% față de motorul echivalent pe care îl va înlocui. Un diesel TDCi de 2 litri și 150 CP va fi cu 14% mai eficient decât în prezent, în echiparea cu o cutie de viteze manuală (13% cu cutie de viteze automată).
Noul Ford Focus va fi primul model european cu padele de schimbare a treptelor de viteză care le vor permite șoferilor să controleze schimbările de trepte fără a-și lua mâna de pe volan. Padelele vor fi disponibile, ca opțiune, împreună cu toate transmisiile automate PowerShift, atât cele diesel, cât și cele pe benzină.
Ford Focus facelift. Gamă de motorizări
CAPACITATE | PUTERE | TRANSMISIE |
EcoBoost 1,0 litri benzină | 100 CP | manuală în cinci trepte |
EcoBoost 1,0 litri benzină | 125 CP | manuală în șase trepte |
EcoBoost 1,0 litri benzină | 125 CP | automată în șase trepte (2015) |
EcoBoost 1,5 litri benzină | 150 CP | manuală în șase trepte |
EcoBoost 1,5 litri benzină | 150 CP | automată în șase trepte (2015) |
EcoBoost 1,5 litri benzină | 180 CP | manuală în șase trepte |
EcoBoost 1,5 litri benzină | 180 CP | automată în șase trepte (2015) |
TI-VCT 1,6 litri benzină | 85 CP | manuală în cinci trepte |
TI-VCT 1,6 litri benzină | 105 CP | manuală în cinci trepte |
TI-VCT 1,6 litri benzină | 125 CP | manuală în cinci trepte |
TI-VCT 1,6 litri benzină | 125 CP | PowerShift automată în șase trepte |
TDCi 1,5 litri motorină | 95 CP | manuală în șase trepte |
TDCi 1,5 litri motorină | 120 CP | manuală în șase trepte |
ECOnetic 1,5 litri motorină | 105 CP | manuală în șase trepte |
TDCi 1,5 litri motorină | 120 CP | PowerShift automată în șase trepte (2015) |
TDCi 1,6 litri motorină | 95 CP | manuală în șase trepte |
TDCi 1,6 litri motorină | 115 CP | manuală în șase trepte |
TDCi 2,0 litri motorină | 150 CP | manuală în șase trepte |
TDCi 2,0 litri motorină | 150 CP | PowerShift automată în șase trepte |
TDCi 2,0 litri motorină | 180 CP | manuală în șase trepte |
Comentarii închise.