Formula 1. Marele Premiu al Austriei a apărut ultima dată în calendarul Formulei 1 în 2003 și s-a desfășurat pe A1 Ring. 11 ani mai târziu, pista a fost modificată și revine în Formula 1 sub numele de Red Bull Ring, ca a opta cursă a sezonului.
Pirelli va aduce pentru Marele Premiu al Austriei din Formula 1 pneurile soft și supersoft, pentru a treia cursă consecutiv: aceeași nominalizare ca la Monte Carlo și în Canada. Dar Red Bull Ring este foarte diferit, cu două linii drepte și multe viraje strânse. Drept rezultat, vitezele medii sunt în general mici, ceea ce înseamnă că mașinile vor trebui să se bazeze pe aderența mecanică oferită de pneuri și mai puțin pe apăsarea aerodinamică. Oricum, din moment ce nicio echipă nu a realizat teste pe acest circuit, weekendul va fi similar cu o incursiune în necunoscut pentru echipe și piloți.
Michael Schumacher a ieșit din comă
Pista alternează virajele foarte lente cu secțiuni de mare viteză. Tracțiunea și forțele laterale asigură un nivel de stres pentru pneuri de la mediu la înalt, în special în virajele 5 și 6. Red Bull Ring necesită o apăsare aerodinamică mare, cu scopul de a genera cât mai multă aderență aerodinamică posibil pe un circuit care are doar viteze medii reduse. Efectul forței de apăsare are drept rezultat o forță de apăsare verticală asupra mașinii. Aceasta se combină cu forțele care apasă lateral mașină când intră în viraj, generând un stres diferit asupra pneurilor.
Pneul supersoft lucrează într-un registru scăzut, fiind capabil să atingă performanța optimă chiar și la temperaturi scăzute. Pneul soft lucrează într-un registru superior, și se pretează mai bine temperaturilor înalte și condițiilor de pe această pistă. la Spielberg, temperaturile pot varia în zona a 22 de grade Celsius, cu un înalt risc de ploaie.
Rezultatele testelor din Formula 1 realizate pentru Monaco
Asfaltul este în general foarte neted, fiind reînnoit recent. Asta înseamnă că mașinile vor derapa mai mult, în special la începutul weekendului, ceea ce ar putea duce la apariția fenomenului de granulare dacă nu este păstrat sub control. Echipele vor decide asupra strategiei când vor aduna suficiente date în urma antrenamentelor, dar pornirea pe supersoft urmată de două schimburi cu softuri pare să fie cea mai populară alegere.













