Formula 1 a ridicat cortina sezonului 2014 cu prima zi de teste de la Jerez. Şi primul pas a fost făcut de Mercedes Grand Prix, care şi-a prezentat noul monopost.
Maşina constructorului german este privită cu mult optimism, pentru că toată lumea speră ca W05 să aducă primul titlul mondial pentru Mercedes după cel obţinut în 1955. Noul monopost a rulat deja 40 de kilometri încă dinainte de a fi lansat, după ce Nico Rosberg l-a pilotat la Silverstone, în cadrul unei sesiuni de shakedown.
Pe lângă schimbările de ordin tehnic pe care le aduce sezonul 2014 al Formulei 1, Mercedes GP se prezintă şi cu o nouă conducere. Ross Brawn a fost înlocuit de Paddy Lowe, cel care acum devine efective noul director executiv şi este direct responsabil de şasiu. “Întreaga echipă a făcut o treabă fantastică în proiectul W05 şi în livrarea acestuia”, a spus Lowe. “Ne-am îndeplinit toate obiectivele pe care ni le-am propus până acum, dar vom ştii dacă am făcut o treabă bună doar după ce vom acumula kilometri pe circuit.”
Motoarele cu şase cilindri revin în gama Mercedes
Cu noile reglementări privind eleronul faţă al monoposturilor de Formula 1, Mercedes propune o soluţie asemănătoare cu a rivalilor de la Ferrari, fiind printre cele mai elegante în acest sens. “Noua maşină este elegantă şi totodată agresivă ca design, dar, în Formula 1, succesul nu este garantat de frumuseţe”, a completat Paddy Lowe.
Anul trecut, Mercedes a avut cel mai de succes sezon de la revenirea în Formula 1 cu o echipă oficială, obţinând trei victorii şi încheind pe locul al doilea la constructori. Unul din atuurile grupării germane este menţinerea aceleiaşi formule de piloţi, Lewis Hamilton şi Nico Rosberg. Din 2014, piloţii îşi vor putea alege numerele de concurs, cu care vor concura până la retragere. Astfel, Hamilton a optat pentru 44 – cel cu care a debutat în karting -, iar Rosberg a ales 6 – cel cu care tatăl său, Keke, a devenit campion mondial în Formula 1.