Știri Video

(Video) GMC Acadia, GM ARĪV, x OPUS & Hiace de Filipine

(Video) GMC Acadia, GM ARĪV, x OPUS & Hiace de Filipine

Începem o nouă săptămână foarte rapid, cu noutăți de pe tot mapamondul, inclusiv din România. În SUA, GMC are Acadia, iar părintele GM se plimbă cu noile e-biciclete ARĪV. Toyota lansează tocmai în Filipine noul Hiace, în timp ce pentru Geneva pregătește Aygo „x-style” și „x-cite”. Kia are un „Electric Mission” în Europa, în timp ce BMW România oferă un plus de transparență în service. Dacă vă gândiți la weekend deja, conceptul Nissan x OPUS v-ar putea fi de folos… în mod sustenabil.

Constructorul american GMC a fost destul de ocupat în ultimul timp, odată cu lansarea marelui Sierra HD. Și nu se opresc aici, deoarece proaspăt din studiourile de design și departamentul de inginerie sosește versiunea pentru 2020 a SUV-ului Acadia – acum cu facelift. Evident, schimbările cele mai evidente au fost operate în partea frontală, acolo unde Acadia primește o grilă masivă, faruri LED cu semnătura literei „C” (valabilă și pentru stopuri). În plus, de acum clienții pot opta și pentru noua versiune AT4, care vine cu propriile detalii și accente de stil. Una dintre cele mai importante noutăți pentru noua gamă Acadia este introducerea pe lista motorizărilor a unui turbo de 2 litri, sosit în gamă pentru a complimenta propulsoarele de pe modelul anterior – un patru cilindri în linie de 2,5 litri și un V6 de 3,2 litri. Noua versiune turbo promite 230 CP și 350 Nm, sosind inclusiv cu sistem „Active Fuel Management” ce permite dezactivarea unei perechi de cilindri. Tot complet nouă este și transmisia automată cu nouă rapoarte și tehnologie Electronic Precision Shift, alături de sistemul de frânare eBoost pentru 2.0L Turbo și modificările aduse sistemului de suspensie.



Toyota a decis să plece tocmai la Manila, în Filipine, pentru a prezenta noua generație a modelului comercial Hiace. Acesta va fi complet diferit de cel vândut în Japonia, care continuă producția nemodificat, noua versiune fiind dedicată în special piețelor emergente. Constructorul japonez nu a numit încă viitoarele regiuni în care va fi disponibil Hiace, însă cu siguranță ar fi interesantă de văzut o înfruntare europeană cu un specialist precum Mercedes-Benz Sprinter. Noul Hiace este primul dezvoltat de Toyota special pentru piețele externe, fiind construit pe baza unei arhitecturi speciale revizuite ce pune accent pe elemente precum confortul, siguranța, durabilitatea și performanța – chiar și în versiunile de bază. Conform constructorului, Hiace a fost gândit în mod special pentru utilizări flexibile în domenii precum logistica, turismul sau transportul de pasageri cu microbuze.


Numele Hiace există încă din 1967, Toyota oferind modelul de-a lungul timpului în peste 150 de țări, cu vânzări de peste 6,24 milioane de unități – cu accent pe Asia, Orientul Mijlociu, Africa, Oceania, Mexic și America Latină. Logic, cel mai probabil tot acolo va fi oferit și noua generație. Aceasta este disponibilă în două versiuni – normală (5265 mm, un plus de 570 mm față de vechiul Hiace) cu acoperiș standard și lungă (5915 mm, + 535 mm) cu acoperiș înălțat. Variantele Commuter oferă spațiu pentru până la 17 locuri, modelul „Van” este dedicat activităților de transport cargo și Toyota introduce și noua versiune „Tourism” pentru un plus de confort. Constructorul nu uită de ideile învățate odată cu introducerea arhitecturii TNGA și Hiace are parte nu doar de o structură ranforsată, ci și de sistemele din suita Toyota Safety Sense pentru un nivel de siguranță de 5 stele Euro NCAP. Sub capotă se află un propulsor diesel de 2,8 litri sau unul pe benzină de 3,5 litri.


În plus, pentru apropiatul Salon Auto de la Geneva, divizia europeană Toyota a pregătit două noi ediții speciale pentru citadina Aygo – „x-style” și „x-cite”. Primul oferă și o doză suplimentară de aer datorită combinației dintre exteriorul White și un „canvas top” generos, vopsit în nuanța Orange Twist – utilizată în plus și pentru alte elemente exterioare. Mai are și un set de jante din aliaj Black de 15 inch, precum și finisare Piano Black pentru interior. Aygo x-cite, în schimb, are o finisare bi-ton cu acoperiș „Black” și caroserie Pure Orange – iar jantele adoptă o tentă glossy de această dată. Schimbările nu sunt majore, însă suficiente pentru un ton mai tineresc al micei citadine, dotată și cu numeroase elemente standard în plus – printre ele și sistemul multimedia Display Audio cu ecran de 7 inch și suport pentru smartphone prin Apple CarPlay și Android Auto.



Foarte pe scurt, vă putem spune că General Motors a început să ofere spre comandă… biciclete. Noul brand ARĪV este disponibil pe BikeExchange cu două modele de e-bicicletă, Meld (compact) și Merge (pliabil). Numele noii mărci a fost ales la sfârșitul anului trecut în urma unei campanii de tip „crowdsourcing”, iar cele două sosesc pentru prima oară nu în America… ci în Germania, Belgia și Olanda. Prețurile nu sunt deloc mici, însă – variind în funcție de piață și model între 2750 € și 3400 euro. Ele oferă totuși caracteristici moderne – lumini LED față/spate, încărcare în 3,5 ore cu autonomie de până la 64 km și o viteză maximă de 25 km/h.


BMW Group, divizia pentru România, ne anunță introducerea unui nou serviciu digital menit să îmbunătăţească experienţa oferită clientului în service. Devizul de service este de acum prezentat pe un suport digital şi cu explicaţii video. Soluţia Smart Video Communication SVC poate fi accesată oricând, printr-un link, într-un format responsive, atât de pe telefonul mobil, cât şi de pe calculator. Fiecare operaţiune de service este explicată în prezentarea video, iar clientul are posibilitatea, printr-un simplu click, să selecteze doar operaţiunile pe care le consideră necesare. Pe baza selecţiei, clientul primeşte imediat costul total al intervenţiilor, iar atelierul este notificat automat cu privire la operaţiunile aprobate de client. Devizul digital de service Smart Video Communication este disponibil pentru moment la o serie de dealeri selectaţi şi este de aşteptat să fie extins la nivelul întregii reţele în curând.



Pasionații de aventuri în aer liber… sustenabile ar putea avea motive întemeiate să viziteze anul acesta The Caravan, Camping and Motorhome Show, The Nec, desfășurat la Birmingham, în Marea Britanie (19 – 24 februarie). Acolo, constructorul japonez Nissan prezintă conceptul de rulotă x OPUS, dotat cu noul pachet de acumulatori Nissan Energy ROAM ce utilizează baterii recondiționate de pe modele EV. Prototipul a fost dezvoltat în parteneriat de către Nissan Energy și Opus Campers, oferind utilizatorului autonomie energetică pentru până la șapte zile de camping, datorită capacității de stocare de 700 Wh și livrării a unui kW de electricitate prin intermediul circuitelor 230v sau 12v.


Și Kia se ocupă de electrificare, anunțând campania de cercetare ‘Electric Mission’, desfășurată în cele mai avansate piețe de automobile electrice din Europa de Nord, alături de compania de cercetare și consultanță auto World Shopper. Echipa de cercetători a pornit la drum într-un Kia e-Niro, urmând un traseu lung de peste 4.000 de kilometri, prin Germania, Olanda, Danemarca, Suedia și Norvegia. La final, la Salonul auto de la Geneva, rezultatele cercetării vor fi prezentate într-un raport accesibil ce va oferi publicului acces la informații unice, în premieră.

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta