Home Auto util Goodyear prezintă primul concept de anvelopă care generează electricitate

Goodyear prezintă primul concept de anvelopă care generează electricitate

de

Goodyear prezintă cel mai recent concept de anvelopă ce are capacitatea de a produce propria energie electrică de care are nevoie.

D75_4391m

Concepută de inginerii Centrului pentru Inovare al Goodyear și numită simplu după codul ei inițial de dezvoltare,„BH03, anvelopa poate transforma deformarea ce rezultă în timpul rulării în energie electrică. Pe măsură ce interesul pentru mașinile electrice crește pe piața din întreaga lume, acest gen de inovație este de așteptat să joace un rol important în discuțiile privind viitorul mobilității. Anvelopa e doar un concept și este dezvoltată pentru a fi parte din procesul continuu de inovare al companiei. Nu există niciun plan pentru a lansa pe piață această anvelopă.

„Preocupările pentru energie și pentru protejarea mediului înconjurător ne-au condus la dezvoltarea acestui concept de anvelope care produce energie. Orice idee futuristă pornește de la o schimbare în societate, schimbare pe care ne dorim să o producem pe măsură ce construim un viitor mai bun. Suntem ferm convinși că această anvelopă este o adevărată sursă de inspirație, iar informațiile pe care ea ni le-a dat își vor găsi locul în dezvoltările noastre viitoare“, a spus Jean-Pierre Jeusette, director general la Centrul pentru Inovare al Goodyear din Luxemburg, unde a fost dezvoltat acest concept.

Anvelopa-concept creează energia electrică pe care o furnizează bateriile pentru trenul de rulare al mașinilor hibride, precum și pentru alte tehnologii de la bordul mașinii. Anvelopa generează electricitate prin intermediul acțiunii a două tipuri de materiale:

  • Materialul termoelectric transformă căldura (generată în interiorul anvelopei) în energie electrică;
  • Materialul piezoelectric transformă presiunea în energie electrică datorită deformării structurii.

Aceste materiale formează o rețea de tip 3D care constituie structura din interior a anvelopei. Această structură poate, în mod potențial, să suporte greutatea unei mașini dacă anvelopa este înțepată – o abordare alternativă a tehnologiei RunOnFlat. În plus, aceasta prezintă un canal circumferențial mai larg pentru a îmbunătăți rezistența la acvaplanare, precum și o bandă de rulare unică pentru a absorbi zgomotele.

 

Articole similare