Home Teste Test: Nissan Juke 1.2 DIG-T 115 CP

Test: Nissan Juke 1.2 DIG-T 115 CP

de

_DSC7515

Axat în principal pe detalii și posibilități de configurare, faceliftul prin care a trecut Nissan Juke a adus și un propulsor turbo nou, cu cilindreea de 1,2 litri.

Text: Cristian Sterea. Foto: Radu Chindriș

 

Chiar și la 4 ani de la lansare, Nissan Juke continuă să dividă publicul la fel de puternic ca în prima zi. Este o mașină pe care ori o iubești din toată inima, ori o urăști din toți ficații, cale de mijloc nepărând să existe. Din fericire pentru marca japoneză, acest crossover cu design nonconformist se bucură în continuare de popularitate și este, la ora actuală, al doilea stâlp al vânzărilor Nissan în Europa, după Qashqai. În consecință, faceliftul nu a urmărit să schimbe radical rețeta lui Juke, ci să o condimenteze ceva mai mult.

La nivel estetic, faceliftul vine cu spoilere discret modificate, o grilă a radiatorului mai impunătoare și blocuri optice noi, care au adoptat tehnologia LED pentru luminile de zi. Carcasa oglinzilor laterale integrează acum lumini de semnalizare cu leduri, iar gama de jante a fost completată cu modele noi. Dar noutățile cu adevărat importante sunt legate de detalii, exteriorul putând fi personalizat în fel și chip, ceea ce evidențiază și mai mult stilul unic al lui Juke. De asemenea, paleta de culori pentru caroserie a ajuns la zece nuanțe, noi fiind sunlight yellow, ink blue și red.

Interiorul nu s-a modificat prea mult.

Interiorul nu s-a modificat prea mult.

Interiorul rămâne în mare la fel, principalele noutăți fiind trapa panoramică și, în cazul versiunilor cu tracțiune față, creșterea volumului util al portbagajului până la 354 de litri. La nivel estetic, accentul cade tot pe posibilitățile de configurare, acestea fiind legate în special de cromatică. În materie de dotări, pe lângă interfața NissanConnect, care dispune de un ecran multifuncțional de 5,8 inchi și funcție Around View Monitor (afișează întreg perimetrul mașinii prin intermediul a patru camere video), este propus și sistemul de siguranță Safety Shield, ce include avertizor pentru părăsirea benzii de rulare și în cazul identificării altor vehicule aflate în unghiul mort.

Silențios și fâșneț la viteze mici, noul motor turbo de 1,2 litri se pliază perfect pe caracterul urban al mașinii.

Silențios și fâșneț la viteze mici, noul motor turbo de 1,2 litri se pliază perfect pe caracterul urban al mașinii.

Propus în locul vechiului motor aspirat de 1,6 litri, noul turbo de 1,2 dezvoltă 115 CP și 190 Nm. Acesta asigură accelerații și reprize mulțumitoare la viteze mici și nici nu își dă în petic atunci când vine vorba despre consum, media fiind pe la 6,5 l/100 km.  Juke are și avantajul sistemului Nissan Dynamic Control, ce oferă trei moduri de conducere: Normal, Sport și Eco.  În ciuda centrului de greutate destul de ridicat, mașina prezintă un caracter oarecum jucăuș pe viraje, iar amortizarea denivelărilor e mai mult decât decentă. Am apreciat inclusiv feedbackul bun al direcției și funcționare precisă a cutiei de viteze cu șase rapoarte.

Test: Citroën C4 Cactus VTi 82

Juke continuă să fie aceeași pată de culoare a peisajului auto mult prea serios al zilelor noastre și, în ciuda caracterului controversat, este o mașină cu care poți să trăiești liniștit din toate punctele de vedere.

ams 12/2014

Silențios și fâșneț la viteze mici, noul motor turbo de 1,2 litri se pliază perfect pe caracterul urban al mașinii.
Interiorul nu s-a modificat prea mult.

Date tehnice

Articole similare

Comentarii închise.