Auto util Știri

Goodyear spulberă miturile legate de anvelopele de iarnă

Goodyear își propune să informeze publicul în legătură cu adevărul despre utilizarea anvelopelor de iarnă în condiții optime.

Goodyear UltraGrip 9 Performance

Specialiștii Goodyear explică de ce, pentru a evita aglomerările la service, conducătorii auto ar trebui să nu aștepte până în ultimul moment, ci să își facă programări din timp la service, mai ales că temperaturile au scăzut deja sub 7 grade Celsius și nu o dată a și nins. Ceea ce îi împiedică pe conducătorii auto să își programeze din timp schimbul de anvelope sunt câteva mituri care încă mai circulă în rândul lor.

Topul celor mai bune anvelope de iarnă

Mitul 1: Trebuie să folosești anvelope de iarnă doar pe drumuri acoperite cu zăpadă sau gheață

Adevărul: Nu trebuie să aștepți până la prima zăpadă! Dacă temperaturile scad sub 7°C, a venit deja vremea să îți schimbi anvelopele de vară cu cele de iarnă, pentru că, în condiții de vreme rece, anvelopele de vară se întăresc din cauza conținutului de siliciu mai scăzut, aderența lor se diminuează, iar riscul de accidente crește. Anvelopele de iarnă sunt mai moi și mai flexibile, în virtutea conținutului de siliciu mai ridicat, ceea ce înseamnă că și aderența lor este mai bună în condiții de vreme rece.

Mitul 2: Anvelopele de iarnă sunt scumpe

Adevărul: Nu este nicio diferență la preț între o anvelopă de vară și una de iarnă. Utilizarea anvelopelor în funcție de anotimpul pentru care au fost create crește durata operațională de viață a acestora. Mai simplu spus: două seturi de anvelope vor dura mai mult mai ales dacă pneurile de iarnă sunt curățate de sarea depusă de zloată și dacă sunt depozitate corespunzător.

Mitul 3: Performanța anvelopelor nu ține de adâncimea benzii de rulare

Adevărul: Adâncimea benzii de rulare este de o importanță crucială. În cazul anvelopelor de vară și de iarnă există un nivel minim acceptat al adâncimii benzii de rulare. Acest nivel e mai ridicat în condiții de iarnă și timp ploios decât în condiții de vară. Experții recomandă schimbarea anvelopelor atunci când acestea au ajuns la o adâncime a benzii de rulare de doar 3 mm, respectiv la 4 mm în cazul anvelopelor de iarnă. Această recomandare are în vedere siguranța în trafic.

Mitul 4: Este suficient să ai anvelope de iarnă pe puntea de tracțiune

Adevărul: Există niște reguli precise care stipulează cum trebuie echipată o mașină pentru condiții de iarnă. În primul rând, trebuie să fie achiziționată dimensiunea corectă și tipul corect de anvelope, iar montajul trebuie realizat de un specialist care le montează pe toate patru odată. Dacă este posibil, toate cele patru anvelope trebuie să fie aceeași marcă și același tip, astfel încât aderența să fie în echilibru pe toate cele patru roți.

Sfaturi pentru a evita accidentele pe timp de iarnă:

•             Verificați presiunea în anvelope. În mod normal, aceasta trebuie să fie cu 0,2 bar mai mare decât în cazul unei anvelope de vară de aceleași dimensiuni!

•             Acordați o atenție mai mare distanței de frânare! Distanța de frânare a unei mașini care nu este echipată corespunzător poate fi cu 50% mai mare!

•             La prima lapoviță sau zăpadă, acordați-vă timpul necesar pentru a observa cu atenție comportamentul mașinii. Eventual, faceți câteva cerculețe într-o parcare goală!

•             În condiții de drum înzăpezit sau acoperit cu gheață, folosiți o treaptă de viteză mai jos decât de obicei. Dacă începeți să alunecați în timpul frânării, dați imediat drumul la ambreiaj. În cazul unei alunecări laterale, îndreptați mașina în direcție opusă.

•             Zloata sărată, alcalină duce la îmbătrânirea anvelopei și astfel la diminuarea duratei ei operaționale. Curățați anvelopele de iarnă în mod regulat.

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE