Punct și de la capăt: grupul VW va reloca o treime din suma imensă de 180 miliarde euro destinată dezvoltării modelelor electrice pentru modernizarea motoarelor termice.
După Mercedes, și VW privește mai realist lucrurile și își revizuiește bugetul pentru dezvoltarea modelelor electrice datorită scăderii cererii. Ca și Mercedes, VW a avut o țintă prea ambițioasă, și anume ca mașinile electrice să reprezinte 80% din vânzări până la finalul deceniului, iar din 2033 să vândă doar mașini electrice în Europa. Numai că acest lucru devine pe zi ce trece o utopie dacă privim vânzările în scădere ale lui ID.3 și creșterea spectaculoasă a vânzărilor noilor VW Tiguan și Passat Variant.
De aceea, grupul VW a anunțat prin vocea lui Arno Antlitz, directorul financiar și de operațiuni al Grupului VW că va reloca 60 milarde euro din cele 180 miliarde euro prevăzute în 2023 pentru dezvoltarea noii game de mașini electrice pentru “a menține competitive mașinile cu motoare termice”.
Antlitz a mai spus la o conferință la Munchen “că viitorul este electric dar trecutul nu s-a încheiat. Fondurile relocate vor fi o treime și vor rămâne o treime”.
Deocamdată, Audi nu a anunțat o schimbare a strategiei de a vinde doar mașini electrice din 2033 însă marca premium a Grupului VW nu are încă o evaluare exactă a potențialului gamei sale electrice deoarece în acest moment vinde doar două modele electrice Q8 e-tron, bazt pe platforma lui Q7 și Q4 e-tron/Sportback bazate pe platforma MEB de la VW.
Abia de câteva săptămâni s-au lansat comenzile pentru Q6 e-tron și în vară se lansează și A6 e-tron urmat de A6 e-tron Avant.
Nici Porsche nu și-a schimbat momentan strategia. Constructorul de mașini sport este mulțumit de vânzările lui Taycan care a trecut printr-un facelift și tocami au început comenzile pentru noul Macan EV.
De asemenea, pentru 2026 este în plan un Cayenne electric și Boxster/cayman electrice iar pentru 2027 este așteptat un super SUV electric, mai mare decât Cayenne, cunoscut sub numele de cod K1.
În schimb, Bentley și-a amânat cu trei ani intenția de a vinde doar mașini electrice din 2030, iar Lamborghini se pregătește de lansarea lui Urus PHEV dar nu se gândește la un model electric mai devreme de 2028.
Bugatti nu are deocamdată niciun plan de model electric dar va lansa pe 20 iunie urmașul lui Chiron cu motor W16 hibrid, după ce au existat zvonuri că urmașul lui Chiron ar putea fi un crossover full electric.