Prezentat la Geneva tot sub formă de concept, Honda Civic Type R încă promite că va fi cea mai rapidă mașină cu tracțiune față pe circuitul de la Nürburgring.
Generația motoarelor aspirate apune încet și sigur, așa că noua sportivă niponă va beneficia de serviciile unui propulsor turbo cu cilindreea de 2,0 litri. Dotat inclusiv cu injecție directă de benzină și distribuție variabilă, acesta va dezvolta aproximativ 280 CP. Țelul producătorului japonez, afirmat încă de anul trecut, când s-au intensificat pregătirile noii generații Honda Civic Type R, este ca aceasta să devină cea mai rapidă mașină cu tracțiune față pe circuitul de la Nürburgring. Între timp însă, lucrurile s-au mai complicat, având în vedere că Seat León Cupra a reușit să parcurgă cei aproximativ 20 km ai circuitului german în 7 minute și 54.4 secunde, depășindu-l astfel pe Renault Mégane RS.
Pe de altă parte, conform oficialilor mărcii, conceptul Civic Type R ar trebui să „marcheze începutul unei noi ere“ pentru Honda. Asta nu poate însemna altceva decât că viitoarele modele vor avea un design mai emoțional și mai agresiv.
Hot hatchul nipon se face remarcat prin spoilerul față agresiv, capota motorului cu fante de aerisire, precum și farurile tăioase, cu lumini de zi cu leduri. Acestea sunt completate de alte două bare luminoase orizontale, montate ceva mai jos, în prizele de aspirație din spoiler. Nu lipsesc nici pragurile laterale, nici un spoiler impunător amplasat deasupra lunetei. Deși pare ușor exagerat, acesta asigură forța de apăsare necesară pentru ca mașina să fie stabilă la viteze ridicate, forma sa fiind dictată de aerodinamică. Spoilerul spate merge pe aceeași idee a sportivității extreme, integrând un extractor de aer și evacuări duble, cu câte două țevi pe fiecare parte.
Noua Honda Civic Type R va debuta în 2015 și se pare că, inițial, va fi oferită doar în Europa.
Comentarii închise.