Potrivit unui studiu realizat de compania americană J. D. Power, nemulțumirile semnalate de proprietarii ce dețin mașini cu o vechime de trei ani au crescut pentru prima dată în ultimii 15 ani.
Aflat la cea de-a 25-a ediție și desfășurat pe piața americană, studiului J.D. Power urmărește să stabilească nivelul de satisfacție al proprietarilor de mașini cu o vechime de trei ani. Datele culese pe parcursul anului 2013, care au în vedere mașinile produse în 2011, consemnează o creștere cu 6% a problemelor raportate de proprietari, comparativ cu ediția precedentă.
Foarte important de menționat, studiul nu ia în calcul doar fiabilitatea mașinilor, ci toate nemulțumirile semnalate de proprietari. Rezultatele scot în evidență o scădere semnificativă a nivelului de satisfacție al clienților în legătură cu transmisiile și motoarele, în special cele cu patru cilindri. Cele mai multe plângeri sunt legate de nivelul de zgomot și accelerațiile dezamăgitoare.
“Până anul acesta am înregistrat o îmbunătăţire continuă a fiabilităţii maşinilor “, a declarat David Sargent, vicepreşedinte la J.D. Power. “Unele dintre schimbările implementate de producătorii auto la modele din 2011 au condus la o creştere substanţială a numărului de probleme raportate”, a adăugat acesta.
De asemenea, studiul a reliefat faptul că fiabilitatea este un criteriu important în privinţa loialităţii clienţilor. Conform sondajului, 56% dintre proprietarii care nu înregistrează probleme de fiabilitate vor cumpăra în continuare același brand. În cazul în care se înregistrează trei sau mai multe defecțiuni, doar 43% dintre respondenți au afirmat că mai sunt dispuși să rămână fideli brandului respectiv.
Cu numai 68 de probleme raportate la 100 de mașini, Lexus ocupă primul loc în topul satisfacției clienților, urmat de Mercedes cu 104 probleme la 100 mașini. Cea de-a treia treaptă a podiumului este ocupată de Cadillac cu 107 probleme menționate. Pe locurile următoare se află GM, Acura, și Buick.