Cel mai mare sport utility de la Jeep se numește Grand Commander și va fi – cel puțin momentan – disponibil exclusiv pentru piața auto din China în configurație cu șapte locuri pe trei rânduri.
(Update) Diviza chineză a constructorului a prezentat și primele imagini oficiale cu interiorul capabil să primească la bord șapte persoane, precum și un prim video de prezentare.
Nici o șansă ca cineva să încurce noul Grand Commander cu vreun SUV premium de la o altă marcă – mai ales că pe piața Chineză acesta este destinat să concureze modele precum Land Rover Discovery. Aceasta deoarece Grand Commander sosește cu un design frontal inspirat de Grand Cherokee, chiar dacă acesta nu mai se află la „prima tinerețe” generațională și deja a trecut printr-un facelift. Din ceea ce putem vedea în primele imagini oficiale, Grand Commander oferă o evoluție a stilului măștii frontale – liniile generale sunt adoptate acum de toate modelele din gamă (inclusiv restilizatul Cherokee), însă fiecare are tipicul său.
Avem astfel faruri diferite și chiar și o grilă a radiatorului în mod neintuitiv redusă în dimensiuni – ceea ce reușește să sublinieze și mai mult masivitatea noului Grand Commander. Linia laterală include suprafețe vitrate mari, cu o zonă ascendentă în spate, în timp ce spatele este cel care conferă o personalitate individuală noului tot-teren.
Cel mai probabil – dacă ne luăm după pozele spion de pe Internet – Jeep nu va păstra noul Grand Commander doar pentru China, ci îl va transforma în seria Wagoneer/Grand Wagoneer – prevăzută pentru o ipotetică apariție acasă în SUA în jurul anului 2020. Deocamdată Jeep nu a dezvăluit prea multe detalii tehnice nici măcar despre Grand Commander – site-ul local menționează utilizarea unui propulsor de 2 litri turbo, fără însă a dezvălui și specificațiile sale. Putem însă intui că este vorba despre noul motor prezentat odată cu noua generație Wrangler – unde livrează 268 CP și un cuplu maxim de 400 Nm.