Urmare a succesului evenimentului Kia EV Day din 2023 din Coreea de Sud, Kia va organiza un eveniment similar, Kia EV Day 2025, care va avea loc pe 27 februarie la Tarragona, Spania, unde va prezenta noile modele Kia EV4, Kia PV5 și conceptul lui Kia EV2.
Kia EV2
Kia EV2 se va poziționa sub actualul EV3 și va avea un look de SUV, urmând să concureze cu Mini Aceman, Jeep Avenger, Skoda Epiq și Renault 4. În primul teaser prezentat de Kia se observă stopurile tipice modelelor electrice Kia și luneta aproape verticală, ce confirmă silueta apărută în fotografiile spion care circulă pe internet.
Cu o lungime de puțin sub 4 metri, Kia EV2 va fi puțin mai lung decât Hyundai Inster și se va diferenția clar de fratele mai mare, Kia EV3 care măsoară fix 4,3 metri.
Construită pe o versiune low-cost a platformei E-GMP, Kia EV2 va utiliza arhitectură pe 400V și foarte probabil va fi oferită doar cu tracțiune față precum Hyundai Inster. De asemenea, ar fi logic ca Kia EV2 să preia sistemul de propulsie de la Inster ceea ce însemană o versiune de bază cu baterie LFP combinată cu un motor de 97 CP și o baterie Li-Ion de 49 kWh cu un motor de 115 CP.
Având în vedere că Inster începe de la 23.500 euro, noi estimăm un preț de pornire de 25.000 euro, având în vedere că EV2 este puțin mai mare.
Kia EV2 se va produce în Slovacia, fiind parte a unui plan de electrificare care cuprinde 14 modele noi electrice până în 2027 inclusiv EV4 și EV5. Dacă EV2 va avea succes, Kia se gândește și la un eventual EV1 ca echivalent electric al lui Picanto și concurent direct pentru viitorul VW ID.1 care va debuta în 2027.
Kia EV4
Al doilea model care se va prezenta la Kia EV Day 2025 este versiunea de serie a noului Kia EV4, al cărui concept a fost expus la prima ediție Kia EV Day din 2023 din Coreea. EV4 va fi disponibil în două versiuni de caroserie – crossover și sedan, iar versiunea sedan va fi un EV6 în miniatură.
EV4 se va baza pe versiunea de 800V a platformei E-GMP așa că ne așteptăm la bateriile și motoarele de la EV6 și Ioniq 5: un motor la puntea spate cu puteri între 170 și 220 CP și baterii de 58 și 77,4 kWh. Nu este exclusă nicio versiune cu două motoare.
Pe lângă versiunea sedan va exista și o versiune crossover care va umple golul dintre EV3 și viitorul EV5.
Kia PV5
Prezentat sub formă de concept la CES Las Vegas în 2024, Kia PV5 va debuta cu un design aproape neschimbat în producție de serie.
PV5 este construit pe platforma PBV (Platform Beyond Vehicle) care utilizează o arhitectură pe 400V iar arhitectura electrică flexibilă Complete Chassis Platform Module (e-CCPM) permite mai multe configurații, de camper, taxi, cabină cu șasiu în spatele cockpitului care este fix.
Prima versiune este destinată transportului de persoane și oferă u interior foarte spațios în care pasagerii vor putea sta chiar și în picioare. Cu 4,7 metri lungime și 1,9 metri înălțime, Kia PV5 va concura cu VW ID.Buzz, Mercedes E-Vito și Ford E-Transit.
A doua versiune va fi cu acoperiș înalt și va măsura 2,2 metri înălțime, oferind și o zonă de bagaje deasupra. În plan este și un robotaxi numit PV5-R realizat în cooperare cu Rimac, care ar urma să apară cel mai devreme în 2028. PV5 va debuta întâi în Japonia la începutul lui 2026 și prețul de pornire al versiunii de bază este de 32.000 euro.