Volvo a aplicat tratamentul Cross Country unui model electric, pentru prima dată. Volvo EX30 Cross Country promite să ofere experiențe în afara asfaltului.
Momentul era de așteptat din partea producătorului suedez, pentru care modelele Cross Country sunt foarte importante în gamă încă din 1997, atunci când a fost lansat Volvo V70 XC. A venit rândul acum pentru cel mai mic model electric (4,23 metri lungime) să primească o versiune Cross Country. Pentru asta, EX30 a fost înălțat, dar nu se știe cu cât peste cei 177 mm gardă la sol a modelului pentru asfalt. De asemenea, a primit protecții negre pentru pasajele roților, dar și grile negre în față și în spate. Asta nu este suficient pentru ieșiri în afara șoselei, așa că suedezii au venit și cu jante de 18 inchi, pentru care oferă (opțional) pneuri A/T. Evindent, Volvo EX30 Cross Country este în versiunea cu tracțiune integrală, adică cu două motoare și putere totală de 428 CP și 543 Nm.
Pe asfalt, cu pneuri dedicate asfaltului, Volvo EX30 accelerează până la 100 km/h în 3,6 secunde și atinge un maxim de 180 km/h. În versiunea Cross Country, mașina vine cu o zecime în plus la accelerația 0 – 100 km/h, din cauza faptului că i-a fost crescută garda la sol. Bateria este neschimbată, are 64 kWh capacitate netă, așadar asigură autonomie oficială de 427 km, cu 23 de km mai puțin decât oferă versiunea de asfalt.
La interior nu sunt modificări semnificative, Volvo preferă acest stil scandinav minimalist la noul EX30. Producătorul suedez subliniază atuurile practice ale habitaclului, care sunt însă valabile și pentru modelul de asfalt.
Volvo mai oferă și bare pe plafon, pentru a transporta tot ceea ce trebuie la o ieșire mai lungă în natură, dar constructorul suedez mai oferă și programul Cross Country Experience, prin intermediul căruia clienții acestui model vor putea accesa oferte personalizate, legate, evident, de ieșirile în natură.