Home Modele noi Lotus devine brand electric: 4 modele electrice până în 2026

Lotus devine brand electric: 4 modele electrice până în 2026

de Răzvan Măgureanu
noile platforme Lotus

Lotus dorește să devină brand electric până în 2028 cu ajutorul noilor patroni de la Geely. Marca britanică vrea să lanseze până în 2026 două SUV-uri, un coupe cu patru uși și o mașină sport. Noul Lotus Emira va fi ultimul model cu motor termic al mărcii.  Lotus a anunțat primele detalii oficiale despre platforma noii mașini sport electrice. 

În 2018, Lotus a elaborat strategia de viitor numită Vision 80 pe care a revizuit-o în aprilie 2021. Conform noii strategii, Lotus vrea să devină brand complet electric până în 2028 și să se transforme dintr-un constructor de serie mică într-o marcă globală cu vânzări de peste 100.000 unități. În prezent, Lotus vinde circa 1800 unități pe an din modelele Elise, Exige și Evora care sunt scoase din producție treptat.

Geely, proprietarul lui Lotus, va investi 900 milioane lire sterline în noua uzină de la Wuhan, orașul de unde a pornit pandemia de coronavirus, care va avea o capacitate de producție de 150.000 unități anual. De asemenea, în Lotus Technology investește și Li Bin, fondatorul lui NIO. De curând, Lotus a dat publicității primele informații tehnice despre noua platformă electrică pentru mașinile sport.

uzina Lotus din Wuhan

Arhitectura noii mașini sport electrice este revoluționară deoarece  bateria nu este amplasată în podea ci în poziție centrală, acolo unde de obicei este amplasat motorul termic la mașinile sport cu motor central, adică în spatele scaunelor. Tema de proiect este foarte provocatoare deoarece Lotus vrea să construiască o mașină electrică care să nu fie mai grea decât Emira, adică să nu aibă mai mult de 1,2-1,4 tone.

noile platforme Lotus

Noua platformă se numește LEVA (Lightweight Electric Vehicle Architecture) și oferă o structură modulară. Versiunea de bază va avea ampatament de minim 2470 mm, o baterie formată din 8 module cu o capacitate de 66,4 kWh și un motor electric de 350 kW. A doua variantă va avea un ampatament mai mare, de minim 2650 mm, o baterie cu 12 module de 99,6 kWh și două motoare electrice cu o putere totală de 650 kW. În plan este și o versiune cu 2+2 locuri, cu același ampatament de minim 2650 mm, cu diferența că bateria se mută în podea pentru a face loc celor două locuri din spate. În toate cazurile, doar puntea spate este motoare.

noile platforme Lotusnoile platforme Lotus

Primul model pe această platformă, Tip 135, va fi lansat în 2026. Lotus va oferi platforma pentru mașini sport și altor producători. În acest sens a fost semnat deja un parteneriat cu Alpine care vrea să dezvolte un succesor electric pentru Alpine A110.

A doua direcție de dezvoltare este Platforma Premium pentru modelele de lifestyle: două SUV-uri și un coupe cu patru uși până în 2025. Primul model este un SUV de clasă mare (Tip 132) care ar trebui să debuteze în 2022. Va urma apoi un coupe cu patru uși tot de clasă mare, având formatul lui Mercedes CLS, în 2023 (Tip 133). Apoi, .în 2025 se va lansa un SUV de clasă medie. Toate aceste modele se vor produce la noua uzină din Wuhan în timp ce modelele sport se vor produce la uzina de la sediul din Hethel, Anglia.

Platforma premium va avea un ampatament cuprins între 2889 și 3100 mm, iar capacitatea bateriilor va fi cuprinsă între 92 și 120 kWh.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.