Știri Video

(Video) Luni pe scurt: SW, 68 cu 10, Amazon Prime EV

Luni pe scurt: SW, 68 cu 10, Amazon Prime EV

Suntem înapoi la post după călătoria de documentare pe insula Samothraki din Grecia, drept pentru care demarăm în forță ziua de luni. Avem 508 și 508 SW Hybrid, 68 de ani de Toyota Land Cruiser, E-Pace Checkered Flag, Kahn X-Class sau van-uri electrice de la Rivian, pentru Amazon Prime.

Peugeot a dezvăluit recent finalizarea testelor de omologare în baza noului protocol WLTP pentru modelele 508 și 508 SW Hybrid, motorizarea fiind de fapt de tipul plug-in hybrid, cu o putere totală de 225 CP. Cele două noi versiuni pot fi deja comandate în Franța, în celelalte țări urmând să devină disponibile până la sfârșitul acestui an. Conform testelor, 508 Hybrid are valori de 29 -34g de CO2/km (1,3L/100km) și o autonomie EV între 48 și 54 km (în funcție de dotări). Familistul 508 SW se poate lăuda cu valori de 30 – 36g și autonomie EV între 47 și 52 km.

Luni pe scurt: SW, 68 cu 10, Amazon Prime EV

În perioada ianuarie-august 2019, România se situează pe poziția 14 in UE, cu un volum de 118.003 autoturisme noi înmatriculate, înregistrând a doua cea mai mare creștere a înmatriculărilor de autoturisme noi din UE, de +13.7% comparativ cu primele opt luni din 2018. In luna August 2019, înmatriculările de vehicule noi in UE au înregistrat o scădere de -8.4% comparativ cu august 2018, respectiv un volum de 1.041.856 unități.

În urmă cu 68 de ani se năștea o viitoare legendă a segmentului vehiculelor de teren – Toyota Land Cruiser. Scepticii vor avea de luptat cu o statistică foarte importantă: Land Cruiser este cel mai longeviv model al companiei, fiind vândută fără întrerupere pe parcursul celor 68 de ani. În plus, recent, marca japoneză a declarat atingerea cifrei de 10 milioane de unități comercializate – un număr foarte important pentru simplul vehicul de mobilitate al „National Police Reserve” din Japonia, așa cum se prezenta Land Cruiser în anul debutului (1951).

Celor de la Jaguar le place asocierea cu activitățile competiționale, se pare, deoarece sunt foarte activi în prezentarea de versiuni Checkered Flag. Cea mai recentă ediție specială din această serie îi este dedicată micului SUV E-Pace – ea introduce o culoare exclusivă (Photon Red) și preia anumite de stil de la variantele mai costisitoare, precum versiunea R-Dynamic. În plus, începând cu MY2020, toate variantele de E-Pace vor avea parte de integrare standard pentru sistemul de infotainment cu Apple CarPlay și Android Auto. E-Pace Checkered Flag are parte de motorizarea de 2 litri, turbo, de 250 CP – fiind dotat și cu suspensie adaptivă, sistem de tracțiune integrală și cutie automată cu nouă rapoarte.

Dacă sunteți familiarizați cu interesanta lume a „tuning-ului”, atunci numele Kahn are o conotație aparte. Este un fel de „casă de modă” în lumea aftermarket, modificând în propriul stil unic vehicule disponibile în Marea Britanie de peste două decade. Recent, atenția lor s-a îndreptat către masivul pickup Mercedes Clasa X, iar rezultatele sunt – ei bine – cel puțin interesante. Fără a se atinge de zonele tehnice – motorizarea sau suspensiile – specialiștii de la Kahn s-au concentrat pe aparențele exterioare și interioare, toate modificările costând £24.000.

Startup-ul american Rivian a făcut furori anul trecut, la Salonul Auto de la Los Angeles, când a prezentat pickup-ul R1T și SUV-ul R1S – ambele complet electrice. Am așteptat cu interes dezvoltările ulterioare ale companiei care a primit inclusiv o investiție serioasă (500 milioane de dolari) din partea celor de la Ford. Ei bine, mai există un susținător puternic – Amazon. Compania americană a investit deja aproximativ 700 de milioane în startup-ul Rivian și vrea acum să le ofere de lucru pentru o perioadă îndelungată, anunțând plasarea unei comenzi pentru 100.000 de van-uri de curierat complet electrice, primele fiind programate să intre în flota Amazon Prime încă din 2021.  

 

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE