Mazda a prezentat la Salonul de Mobilitate de la Tokyo conceptul Mazda Iconic SP, care ar putea însemna… orice, dar electric.
Prima impresie despre conceptul Mazda Iconic SP este că prefigurează o continuare pentru modelele RX-8, dar mai ales pentru RX-7. Ar fi frumos să fie așa, doar că nu se știe dacă un coupe gen Mazda RX-7/RX-8 ar mai avea loc în zilele noastre, sub presiunea reducerii emisiilor. Dar Mazda știe ce istorie are și poate folosi ideea unor modele emblematice pentru a sublinia tehnologia de mâine. În stil propriu.
Mazda Iconic SP este un concept cu lungimea de 4.180 mm, lățimea de 1.850 mm și înălțimea de doar 1.150 mm, toate acestea la un ampatament de 2.590 mm. Pare perfectă pentru continuarea seriei RX, mai ales că este echipată cu un motor rotativ (Wankel), cu două rotoare, capabil să producă 370 CP. De fapt nu motorul Wankel furnizează această putere, cu motorul electric, motorul termic fiind doar un generator. La fel ca în cazul recentul Mazda MX-30 R-EV, echipat cu motor electric de 170 CP și a cărui baterie este alimentată de un motor Wankel de 830 cmc, cu un singur rotor, dar care produce doar 75 CP.
Însă noul concept Mazda oferă și alte indicii. Elemente ale designului său vor fi adaptate noii generații Mazda MX-5, poate și o parte din sistemul de propulsie. La fel ca și ideea interiorului simplu, clasic, potrivit modelelor destinate strict plăcerii de a conduce.
În rest, Mazda Iconic SP se laudă cu o putere maximă de 370 CP la o masă de 1,45 tone, ceea ce se traduce printr-un raport masă/putere de doar 3,9 kg/CP. Este ceea ce Mazda vrea să aducă în aceste vremuri în care utilitatea și propulsia strict electrică domină aproape orice plan de dezvoltare. Și nu este exclus, având în vedere că producătorul japonez a lansat anul acest nu doar un PHEV pe modelul CX-60, ci și un diesel de 3,3 litri, cu 6 cilindri în linie, pe același model.