Anul acesta în August – deci la apogeul sezonului decapotabilelor – Mazda oferea un cadou nesperat fanilor modelului original MX-5 Miata, cunoscut printre pasionați drept generația NA.
Compania anunța atunci implementarea, acasă în Japonia, a unui nou program dedicat special activității de restaurare a primei generații a modelului, aceasta fiind deja aproape de sărbătorirea celor trei decenii de existență. Fanii nu trebuie să aibă chiar nici o grijă – programul va fi aprobat de TÜV Rheinland Japan și Mazda chiar va reîncepe producția unor piese de bază ale modelului original, precum pneurile Bridgestone SF325 în dimensiunile clasice de atunci (185/60R14), volanul de lemn sau schimbătorul de viteze de la Nardi, precum și al soft top-ului.
Mazda a decis ca primele exemplare restaurate intern – primele comenzi de la clienți externi fiind acceptate de pe 13 decembrie (doar în Japonia, din păcate) – să fie expuse pentru public în cadrul Tokyo Auto Salon, un eveniment dedicat în special produselor și serviciilor aftermarket – un adevărat SEMA asiatic. Procesul de recondiționare a generației clasice NA nu este nicidecum unul simplu – caroseriile sunt demontate până la șasiu, revopsite și orice urme de lovituri sau rugină sunt reparate de tehnicieni specializați. Urmează o verificare completă a elementelor mecanice și o reasamblare a tuturor componentelor, rezultatul final fiind cel mai probabil chiar mai spectaculos decât atunci când micul roadster era proaspăt ieșit din fabrică.