Home Știri (Video) McLaren Elva vine pe la Ferrari Roma, iar Logan este Stepway

(Video) McLaren Elva vine pe la Ferrari Roma, iar Logan este Stepway

de Aurel Niculescu
McLaren Elva vine pe la Ferrari Roma, iar Logan este Stepway

McLaren Elva și Ferrari Roma sunt două propuneri de lux în segmentul automobilelor de performanță, ambele având puternice trăsături retro. În schimb, Dacia propune o nouă intrare în familia sa de pseudo-crossovere: Logan Stepway.

Cu siguranță McLaren și Ferrari nu s-au vorbit dinainte, însă cumva au reușit să potrivească anunțurile celor două modele de inspirație clasică aproape în același timp. Constructorul britanic chiar a preluat și numele modelului din care s-a inspirat – seria racing McLaren-Elva M1A/B/C a decadei 1960. În schimb, noul McLaren Elva este un supercar de stradă ce va fi produs în doar 399 de exemplare pentru un preț de minim 1.425.000 de lire sterline, dotat cu cele mai noi tehnologii ale casei. Totuși, Elva păstrează coordonatele principale ale modelelor originale – este un îndrăzneț model sport cu două locuri și cockpit complet deschis. Cât de complet? Lipsesc cu desăvârșire nu doar acoperișul, ci și geamurile laterale sau parbrizul (oferit totuși opțional pe anumite piețe).

McLaren Elva vine pe la Ferrari Roma, iar Logan este Stepway

Într-o eră în care modelele crossover și SUV domină vânzările iar producătorii pensionează mai toate versiunile roadster, este cu siguranță de salutat curajul celor de la McLaren de a propune clienților un automobil lipsit complet de orice protecție împotriva elementelor. Sau aproape complet… deoarece britanicii introduc în producția modelului Elva noul McLaren Active Air Management System (AAMS). Acesta este responsabil pentru singurul element inestetic de pe McLaren Elva – „grătarul” de pe capota față: aerul este direcționat cu ajutorul acestuia și al unui deflector aerodinamic activ peste zona ocupată de șofer și pasager. În rest, McLaren a reușit un tur de forță estetic aproape perfect cu Elva…

McLaren Elva vine pe la Ferrari Roma, iar Logan este Stepway

Și asta pe lângă cel tehnologic, deja de așteptat de la orice nou produs al casei. Drept pentru care, McLaren Elva se alături noilor Senna și Speedtail în galeria modelelor din Ultimate Series. Și aterizează acolo drept cel mai ușor model de stradă produs vreodată, fiind dotat cu deja clasicul V8 twin-turbo McLaren. Pentru Elva, acesta dezvoltă 815 CP și 800 Nm, ajungând la 100 km/h în mai puțin de 3 secunde și la 200 km/h chiar mai repede decât Senna, în 6,7 secunde. Totul este activ la Elva – aerodinamica, suspensia hidraulică, direcția electro-hidraulică, etc. Și piloții vor fi la fel de activi, înconjurați de caroseria și șasiul din fibră de carbon, dar și de noile scaune realizate tot din… fibră de carbon.

Nu trebuie să cădem în extaz total, deoarece mai avem de visat și despre cum toate drumurile Ferrari au dus, până la urmă, tot la… Roma. La modelul Roma, prezentat în cadrul unui eveniment special fix la… Roma. Nu este o surpriză, până la urmă după ce și-a numit modele precum Maranello, Modena sau Portofino, Ferrari trebuia să ajungă și la capitala Italiei. Și nu vor exista regrete pentru această alegere, deoarece noul „2+” coupé cu propulsie V8 are linii armonioase, o eleganță atemporală și cea mai modernă tehnologie. Totul, ambalat într-un stil care omagiază viața și cultura Romei anilor ’50 și ’60 – atunci când pe străzi străluceau modele precum 250 GT Berlinetta Lusso sau Daytona.

Totuși, în ciuda vibrației retro a designului, stilul per ansamblu este ultra-modern, cu faruri LED adaptive și mânere ascunse în portiere. În plus, Roma aduce și o nouă abordare pentru clasica pereche dublă de stopuri, în timp ce interiorul are parte de un tratament de-a dreptul revoluționar… pentru un Ferrari. Astfel, cockpit-ul prezintă două zone distincte de separare – a șoferului și pasagerului din dreapta. Primul primește un instrumentar de bord complet digital, în timp ce al doilea are parte de propriul ecran în zona torpedo-ului – iar elementul comun este noua interfață tip tabletă a sistemului de infotainment.

Ferrari Roma are dimensiuni „compacte”: 4656 mm lungime, 1974 mm lățime, 1301 mm înălțime și un ampatament de 2670 mm. Greutatea la gol este de 1472 kg, iar performanțele absolut strălucitoare datorită intens premiatului V8 turbo de 3,9 litri și 620 CP / 760 Nm: 0-100 km/h în 3,4 secunde, 0-200 km/h în 9,3 secunde și o viteză maximă de peste 320 km/h. Specificații tehnice deloc de neglijat, ținând cont de faptul că noul Roma este un GT cel mai probabil încadrat la baza gamei de modele a producătorului din Maranello.

Dacia a lansat și pe piața din România modelul Logan Stepway. Astfel, familia de vehicule pseudo-crossover a constructorului din Mioveni devine una dintre cele mai bogate din Europa. Iar Logan Stepway este, în mod clar, o propunere inedită pentru segmentul vehiculelor sedan. Elementele de noutate includ protecțiile laterale specifice, de culoare neagră, ornamente aspect cromat pe barele față/spate și noile jante de 16 inch Flexwheels.

Interiorul se prezintă cu tapițeria specifică Stepway, aici în două nuanțe de gri. Ca de obicei, modelele familiei Stepway au un nivel mai înalt al dotărilor – volan îmbrăcat în piele, sistemul de navigație MediaNav cu ecran de 7 inch, oglinzi electrice și încălzite, tempomat sau asistența la parcarea cu spatele.  Iar atuul de necontestat al Logan-ului – portbagajul de 510 litri (1257 litri cu bancheta rabatată) este și el prezent. În plus, Dacia oferă o nouă culoare exclusivă – Bleu Azurite. Există trei variante de motorizare: benzină TCe 90, și două Blue dCi, de 75 sau 95 CP. Prețurile sunt cuprinse între 10.250 (TVA inclus) și 12.150 Euro, pentru varianta Blue dCi 95, Logan Stepway putând fi comandat deja prin intermediul platformei de vânzări online.

McLaren Elva vine pe la Ferrari Roma, iar Logan este StepwayMcLaren Elva vine pe la Ferrari Roma, iar Logan este StepwayMcLaren Elva vine pe la Ferrari Roma, iar Logan este Stepway

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.