A sosit clipa mult așteptată de fanii Mercedes, ai motorsportului și automobilismului în general – Aston Martin Red Bull Valkyrie, tot un hypercar inspirat din lumea nebună a F1 are un omolog în viziunea Mercedes-AMG – Project One.
Câteva cifre seci – lansare la IAA 2017 din Frankfurt; doar 275 de exemplare planificate pentru fabricație, deja vândute; zero – 200 km/h în mai puțin de șase secunde; viteză maximă de peste 350 km/h; peste 1.000 cai putere și nu în ultimul rând, o autonomie complet electrică de 25 km. Am putea continua aproape la nesfârșit: V6 de doar 1.6 litri cu turație maximă de 11.000 rpm, patru motoare electrice (unul integrat în turbocharger, unul direct legat la motorul ICE și două de 120 kW pentru puntea față, turație maximă 50.000 rpm față de standardul normal de 20.000), sistemul operează la 800 volți, față de normalul de 400, cutie de viteze manual-automatizată cu opt trepte – dar e cazul să ne oprim. Cifrele seci nu pot descrie în cuvinte ceea ce reprezintă Mercedes-AMG Project One – este nu doar automobilul halo al acestei generații pentru companie, ci și un motor al inovației pentru viitorul gamei de performanță, deci putem citi printre rânduri și înțelege că AMG se va electrifica în curând.
Nu în ultimul rând, după numeroase teasere și alte priviri fugare, acum avem în sfârșit ocazia de a vedea designul Project One – și recunoaștem că suntem impresionați, chiar dacă în această transpunere a tehnologiei F1, ansamblul pare mai degrabă pregătit de Le Mans sau oricare altă cursă de anduranță. Aceasta se datorează desigur existenței unui cockpit închis, cu întreaga caroserie monococă sculptată din fibră de carbon – elementele de stil evidente includ aripile ridicate mult peste roți, partea din spate cu „coadă” sau aerisirea de pe acoperiș destinată nu „pilotului”, ci motorului de 1.6 litri V6 turbo amplasat central.
Bateriile Li-Ion cântăresc în jur de 100 kg și pot primi până la 80% din energia de frânare, în timp ce suspensiile pushrod de tip coilover din spate integrează mai sus menționata cutie de viteze manual-automatizată. Jantele față sunt de 19 inch, cele din spate de 20 inch, îmbrăcate cu pneuri Michelin Pilot Sport Cup 2 iar frânele sunt desigur carbo-ceramice. Interiorul minimalist este și el inspirat de lumea Formulei 1, fapt evident dacă aruncăm o singură privire volanului – însă avem parte și de elementele high-tech devenit standard în timpul acestei decade: instrumentar de bord complet digital și un display stil tabletă pentru sistemul de infotainment.