Divizia Mercedes-Benz Vans a constructorului de lux german a prezentat recent cea de-a treia generație a cărăușului Sprinter, un van ce păstrează tradiționalul design al seriei dar aduce numeroase îmbunătățiri acolo unde contează în acest segment.
Principalele noutăți aduse de noua generație Sprinter nu sunt la capitolul design exterior – aici avem o parte frontală cu o evoluție subtilă (grilă a radiatorului mai mare, faruri mai subțiri) și o parte posterioară tributară necesităților practice. În schimb interiorul este complet nou – iar în versiunile superioare șoferul are la dispoziție inclusiv noul sistem de infotainment MBUX ce tocmai a fost introdus odată cu noua generație a Clasei A. Tehnologiile aflate la bord îmbină sectorul comercial cu cel al automobilelor – display-ul central cu comenzi tactile are o diagonală de 10,25 inch și poate fi controlat inclusiv prin voce sau de pe volanul multifuncțional dotat și el cu suprafețe de comandă tactilă. Chiar mai importantă este poate suita de servicii de conectivitate Mercedes PRO ce aduce „Internet of Things” la bord, punând bazele unei interacțiuni și mai eficiente între șofer și managerii de flote – nu mai puțin de opt pachete de servicii sunt disponibile drept echipare de fabrică.
Noul Sprinter este un adevărat cameleon la locul de muncă – compania promite peste 1700 de versiuni (fără a lua în calcul combinațiile de motor/cutie de viteze). Noutatea majoră aici o reprezintă introducerea, pentru prima oară alături de modelele cu tracțiune spate sau integrală, a unei versiuni cu tracțiune pe puntea față. Aceasta din urmă este și cea mai eficientă – are o capacitate utilă totală cu 50 de kg mai mare și un prag de încărcare cu 80 mm mai jos, iar în plus poate fi combinată cu cele două transmisii complet noi: o nouă cutie manuală cu șase trepte și una automată cu nu mai puțin de 9 rapoarte. Mercedes mai promite printre altele și noi scaune ergonomice, un sistem de aer condiționat îmbunătățit, un concept variabil de stocare, benzi LED în compartimentul de încărcare – acesta din urmă având o capacitate maximă de 17 metri cubi și o încărcare totală de până la 5,5 tone.
Numeroase sisteme de asistență și control – preluate de la modelele de pasageri – se regăsesc de acum la bordul noului Sprinter: cameră pentru marșarier, sistem la 360 de grade, senzori de ploaie, Active Distance Control Distronic (pilot automat adaptiv), Active Brake Assist, Active Lane Keeping Assist și la interior sistem Easy Mounting pentru versiunile Sprinter Tourer ce pot prelua până la 19 pasageri plus șoferul. Motorizările disponibile pentru noua generație vor fi combinate cu noile transmisii pentru versiunea FWD sau cu cea automată 7G-Tronic Plus în cazul celor RWD și AWD. Două motorizări – de 2,1 litri și 3 litri diesel vor fi disponibile la startul vânzărilor, cu diferite plaje de putere în funcție de versiunea aleasă. Astfel, motorizarea în patru cilindri va avea 114, 143 și 163 sau 177 CP (ultima pentru FWD) în timp ce singurul șase cilindri din segment oferă nu mai puțin de 190 CP și 440 Nm. Începând cu anul viitor Mercedes promite și apariția versiunii electrice eSprinter, fratele mai mare al recent lansatului eVito.



































































