Mercedes a început testarea celei de-a șaptea generații Mercedes E-Class, care va debuta în 2027 pe platforma MB.EA și va înlocui modelul EQE.
Foto: Christian Schulte
A șaptea generație E-Class, care va fi oferită cu propulsie electrică, nu va înlocui generația a șasea E-Class, ci va coexista cu aceasta. Generația actuală E-Class, cu motoare termice și PHEV, va beneficia de un facelift amplu în 2027, adoptând designul noii generații electrice care va fi lansată în același timp. Modelul cu motoare termice și PHEV va continua să fie oferit în versiunile sedan și break, în timp ce modelul electric va fi disponibil doar ca sedan.
Astfel, a șaptea generație Mercedes E-Class — și prima cu propulsie electrică — va înlocui Mercedes EQE, care va avea o carieră destul de scurtă, de doar cinci ani. Lansat în 2022, Mercedes EQE nu a fost un succes, clienții criticând calitatea materialelor și lipsa de practicalitate comparativ cu versiunea cu motor termic.
Mercedes a declarat în repetate rânduri că va renunța la denumirea EQ pentru modelele sale și că modelele electrice vor avea un design similar celor cu motoare termice, chiar dacă platformele vor fi complet diferite. Documente interne Mercedes, citate de revista britanică Autocar, precizează că designul va urma silueta tradițională în trei volume a lui E-Class și că E-Class electric va avea „un ampatament foarte orientat spre statut, oferind spațiu și confort maxime”.
În timp ce versiunea cu motoare termice și PHEV a lui E-Class va continua să folosească platforma convențională MRA II, Mercedes E-Class electric va fi bazat pe platforma MB.EA de la noul GLC EQ, care va sta la baza și noii C-Class electrice din 2026. Astfel, ne așteptăm la versiuni cu un singur motor și tracțiune spate sau două motoare și tracțiune integrală, suspensie pneumatică adaptivă, direcție integrală și tehnologie de 800V.
De asemenea, motoarele și bateria de 94 kWh — care oferă până la 673 km autonomie în GLC EQ — vor fi preluate de la GLC EQ. Arhitectura de 800V va permite puteri de încărcare de până la 350 kW.
După cum se vede și în ilustrația computerizată prezentată la începutul acestui articol, Mercedes E-Class electric va adopta noua grilă introdusă pe GLC EQ și dezvoltată în continuare pe conceptul Mercedes Vision Iconic. Grila este iluminată opțional și acolo unde legislația permite, va fi iluminat și logo-ul mărcii.
Platforma MB.EA oferă condiții ideale pentru obținerea unui ampatament generos care să asigure un interior spațios. Generația actuală Mercedes E-Class cu motoare termice are un ampatament de 2,96 metri și o lungime de 4,95 metri, în timp ce Mercedes EQE — deși are aceeași lungime — are un ampatament de 3,12 metri, cu 16 cm mai lung.
Cu o caroserie în trei volume, va fi dificil ca viitorul Mercedes E-Class electric să obțină un coeficient aerodinamic apropiat de cel al lui EQE, care deține valoarea record de 0,22. Dar noua platformă MB.EA dispune de motoare foarte eficiente, un invertor cu carbură de siliciu și un management termic îmbunătățit al bateriei compensând ușoara creștere a rezistenței aerodinamice.
Având silueta unui sedan, ne așteptăm ca viitorul E-Class electric să ofere o autonomie ușor mai mare decât cei 673 km ai noului SUV GLC EQ. Pe lângă bateria de 94 kWh va mai fi oferită și bateria de 85 kWh carte va fi disponibilă și pe GLC EQ si C-Class EQ.












1 comentariu
Sper ca totusi va exista si o varianta T-Model.
Pentru mine a fost decisiv cand am achizitionat actuala masina, un VW ID.7 Tourer, caroseria combi. A trebuit sa ma orientez catre un producator care avea in oferta sa aceasta varianta de caroserie. Sper ca in momentul in care va trebui sa schimb actuala masina, cei de la Mercedes sa aiba macar o optiune C- sau E-Class T-model. CLA e prea mic pentru nevoile familiei, iar SUV-urile nu sunt pe gustul meu.