Home ȘtiriProiecte secrete Skoda Citigo ar putea avea un urmaș pe baza lui VW ID.1

Skoda Citigo ar putea avea un urmaș pe baza lui VW ID.1

de Răzvan Măgureanu
Skoda Citigo 2027-2028

VW vrea să democratizeze piața mașinilor electrice și ia în calcul modele paralele cu VW ID.1 și pentru mărcile Skoda și Cupra. 

Este deja oficial că VW va produce în Europa un succesor al lui E-up din 2027 la un preț începând de la 20.000 euro. Constructorul german a prezentat conceptul ID.Every1 care ne dă indicii atât despre nume cât și despre gabarit.

Denumirea logică este VW ID.1 (va exista și un ID.2 ca echivalent electric al lui Polo și un SUV de clasă mică ID.2X, model paralel cu Skoda Epiq și Cupra Raval), iar lungimea este de 3.880 mm, cu 280 mm mai lung decât la VW E-Up.

VW a mai anunțat că modelul de clasă mini va avea un motor de 70 kW (95 CP), va atinge o viteză maximă de 130 km/h și va avea o autonomie WLTP de minim 250 km.

Deoarece VW a decis să nu colaboreze cu Renault la realizarea viitorului său model de clasă mini, germanii au nevoie de volume mari pentru a se putea ține de cuvânt în ceea ce privește prețul mai ales că acest model se va produce în Europa, unde costurile sunt mai mari.

De aceea, VW se gândește să ofere acest model și sub mărcile Skoda și Cupra având în vedere că în cazul lui VW E-Up această strategie a funcționat.

La fosta generație VW E-Up, VW a oferit un model paralel la Skoda numit Citigo eIV care a avut un succes chiar mai mare decât al lui E-Up, deoarece era mai ieftină cu 2000 euro.

În România, Skoda Citigo eIV a avut un preț de bază de 19.990 euro și cele 200 exemplare alocate țării noastre s-au vândut într-o săptămână. VW E-Up începea de la 22.000 euro. VW pierdea bani cu fiecare mașină de clasă mini produsă și la un moment dat au oprit producția.

Aceasta a fost reluată după ceva timp însă doar pentru VW E-Up nu și pentru Citigo eIV iar prețul urcase la 27.000 euro.

De aceea, pentru VW va fi aproape imposibil să ofere prețul de pornire promis de 20.000 euro dacă nu va reuși să industrializeze acest model și sub mărcile Skoda și Cupra pentru a vinde volume mai mari. Rămâne de văzut însă dacă acest model va fi oferit și sub marca Cupra sau VW va alege brandul Seat. Cupra este pozitionată mai up-market, iar Seat nu are niciun model electric.

De asemenea, nu este exclusă nicio versiune Cross a lui E-Up. La fosta generație Up a existat o asemenea versiune dar doar la varianta cu motor termic.

Skoda Citigo 2027-2028Cupra mini eVW ID.1 CrossVW ID.1 Cross

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.