Toyota aplică mai nou același tratament sport pentru noua versiune sportivă GR Corolla ca și în cazul versiunii sportive GR de la modelul Yaris. Însă, în acest caz, motorul turbo pe benzină cu 3 cilindri de 1,6 litri dezvoltă o putere impresionantă de 304 CP iar tracțiunea este deasemenea integrală permanentă.
După luni de zile de fotografii spion și de tip teaser, a sosit momentul să descoperim noua Toyota GR Corolla. Compacta sportivă a producătorului japonez Toyota și-a făcut recent debutul pe piața din Statele Unite iar din vară va fi disponibilă și în Japonia, însă pentru comercializarea acesteia în Europa nu există încă o confirmare oficială.
Versiunea mai extremă și mai puternică a modelului compact japonez cu cinci uși este propulsată de același motor turbo pe benzină de 1,6 litri cu 3 cilindri ca și modelul din clasa mică GR Yaris, dar care mulțumită unor îmbunătățiri furnizează o putere de 304 CP și un cuplu de 370 Nm. De la același model GR Yaris dezvoltat de divizia Gazoo Racing, modelul GR Corolla a preluat sistemul de tracțiune integrală permanentă GR-Four pentru a asigura un control maxim și motricitate atunci când se conduce la limită.
La o primă vedere, exteriorul primei Toyota GR Corolla este diferit de cel al celorlalte versiuni Corolla hatchback cu cinci uși, beneficiind de un ecartament mai lat, cu 6 cm în față și 8,5 cm în spate de unde rezultă niște pasaje ale roților mai evazate cu 2 cm în față si 3 cm în spate. Acest look diferit este completat de o serie de detalii sportive precum noua bară de protecție față cu o fantă de aer generos dimensionată și o grilă cu design specific, plafonul realizat din fibră de carbon, prizele de aerisire de pe capote frontală și aripile din față, pragurile laterale aerodinamice, spoilerul de deasupra lunetei și deflectorul aeridinamic din spate care adăpostește sistemul special de evacuare cu trei țevi. În SUA, unele dintre aceste elemente specifice sunt rezervate pentru versiunea mai extremă denumită Circuit Edition. Jantele din aliaj vopsite în negru mat sunt echipate cu anvelope Michelin Pilot Sport 4 de 235/40 R18.
În interiorul lui Toyota GR Corolla, se poate observa prezența unui schimbător de viteze de competiție pentru transmisia manuală cu 6 trepte și a clasicei frâne de mână cu pârghie mecanică în locul butonului electric. Alte elemente specifice sunt scaunele sport cu sigla GR pe tetiere, volanul sport precum și tabloul de bord reproiectat care dispune de un diplay digital de 12,3” semnat GR care arată în timp real funcționarea tracțiunii pe cele patru roți, presiunea turbo, treapta cuplată și vitezometrul. Interiorul poate fi finisat la alegere cu piele întoarsă Brin Naub sau piele neagra cu cusaturi rosii.
Noua versiune GR Corolla beneficiază de climatizare automată, patru geamuri electrice, scaune și volan încălzite, pedale din aluminiu, buton de pornire GR și semnătura „Morizo” pe maneta de schimbătorului de viteze pentru a evidenția aprobarea CEO-ului și pilotului Akio Toyoda companiei japoneze, cunoscut și sub numele de „Morizo”.
Din punct de vedere mecanic, Toyota GR Corolla are o caroserie rigidizată conformă cu liniile speciale de producție ale fabricii Motomachi GR, divizia sportivă unde au fost dezvoltate modelele supersport Supra A80, Lexus LFA precum și noile versiuni GR de la Yaris și Corolla. În acest scop au fost adăugate câteo o bară de ranforsare între pasajele roții din spate, tunelul central și podeaua iar plafonul din carbon adaugă în plus o rigiditate întregii caroserii a noii Toyota GR Corolla
Motorul turbo pe benzină cu trei cilindri de 1,6 litri reprezintă o versiune evoluată a celui de la GR Yaris (cod G16E-GTS), modificat și cu un sistem special de evacuare triplu cu țevi de eșapament din oțel inoxidabil care reduce presiunea de ieșire pentru gaze și zgomot. Cu intercooler, răcire cu piston cu jet de ulei multiplu și supape de evacuare cu diametru mai mare, acest motor de 1.618 cmc este capabil să dezvolte o putere maximă de 304 CP la 6.500 rpm și un cuplu maxim de 370 Nm între 3.000 și 5.550 rpm.min.
Cutia de viteze aflată în echiparea lui Toyota GR Corolla este una manuală cu 6 trepte iTM și este legată de tracțiunea integrală GR-Four dezvoltată cu Toyota Gazoo Racing World Rally Team. Aceasta poate funcționa în moduri diferite, în funcție de setarea aleasă de șofer.
Pentru utilizarea de zi cu zi există un mod de distribuție a cuplului de antrenare în raport 60:40 între roțile din față și cele din spate, în timp ce pentru o utilizare mai sportivă se poate opta pentru configurația 30:70 dedicată distracției pe drumuri denivelate sau pe circuite. Stabilitatea maximă este atinsă în modul 50:50.
Pe versiunea specială Circuit Edition sau ca opțiune pentru versiunea de intrare a lui GR Corolla există și un diferențial dublu autoblocant Torsen, față și spate, care garantează performanțe maxime la viraje.










