Rezultat al cooperării cu Renault, noua familie smart revoluționează conceptul automobilului urban.
Noua gamă smart a fost concepută în jurul ideii de agilitate urbană și utilizare maximă a spațiului, atributele de design specifice smart fiind astfel păstrate: celula de siguranță tridion, roțile poziționate spre extremitățile caroseriei, consolele scurte, silueta tipică și profilul simpatic. o altă caracteristică importantă este posibilitatea de configurare, respectiv personalizare a schemei coloristice, tot o caracteristică a mărcii smart.
Pentru prima dată de la apariția mărcii smart, cele două modele, fortwo cu două locuri și forfour cu patru uși și patru locuri beneficiază de motor și transmisie spate, precum și de roți mai late în spate.
Noul Renault Twingo, cu tracțiune spate
În privința dimeniunilor, principala diferență o reprezintă lățimea mai mare cu 10 cm, dimensiune care a permis maximizarea spațiului interior. În cazul lui fortwo lungimea a rămas indentică, respectiv 2,69m. De asemenea ecartamentul a crescut și el cu 10 cm. Aceasta permite modelului să obțină cea mai scurtă rază de bracaj, de doar 6,95m, respectiv 8,65 în cazul forfour.
Ambele versiuni utilizează mai eficient spațiul interior, noutatea în cazul lui forfour fiind deschiderea la 90 de grade a ușilor spate care facilitează accesul pasagerilor. De asemenea, tot la forfour este oferit standard scaunul față rabatabil pentru transportul obiectelor mai lungi. Cele două modele beneficiază de cele mai moderne sisteme de asistare în timpul rulării, precum asistență la vânt lateral (standard), avertizare la coliziune frontală (opțional), și menținerea benzii de rulare (opțional).
Din punct de vedere dinamic, sistemul de suspesnii, independe față (Mcpherson) li cu punte De Dion spate au fost îmbunătățite, pentru un confort mai bun și siguranță. Propulsia este asigurată de trei motoare pe benzină, unul normal aspirat de 999 cmc de 71 CP, în timp ce vârful de gamă va fi reprezentat de versiunea supraalimentată a motorului de 898cmc ce va dezvolta 90CP.Motoarele vor fi dotate și cu tehnologia start/stop. Ceva mai târziu va apărea un nou motor cu trei cilindri din aluminiu cu admisie variabilă ce va dezvolta 60 CP. În privința transmisiei, ambele modele smart vor putea fi echipate cu cutie manuală cu cinci trepte sau cu noua cutie automată cu dublu ambreiaj denumită twinamic cu șase trepte.
Cele mai economice mașini diesel. Pe ce loc se află smart?
Ambele modele vor fi oferite cu o gamă largă de echipemnete standard și opționale moderne pentru confort, conectivitate și configurarea interiorului. Sistemele multimedia vor putea integra funcțiile smartphone-urilor, vor beneficia de sisteme de navigație în timp real și vr fi ușor de utilizat prin intermediul touchscreen-urlui. Smart cross connect este însă o aplicație revoluționară care îi va ajuta pe utilizatori să se orienteze mai ușor în afara mașinii. De semenea noua generație va beneficia de un pachet bogat de echipamente de siguranță precum tetiere integrate, airbaguri pentru șofer și pasager, airbag pentru genunchi, airbaguri laterale, coloană de direcție deformabilă etc.
Din puntul de vedere al producției, noul smart fortwo se va produce la fabrica din Hambach, ca și precedentul model, în timp ce noul forforur se va produce în fabrica Renault de la Novo Mesto/Slovenia. Prețurile vor fi anunțate la finalul lunii iulie, moment când va începe și preluarea comenzilor. Livările vor începe însă din luna noiembrie.
Comentarii închise.