Propus în segmentul SUV-urilor compacte, noul Mercedes GLC schimbă registrul estetic, înlocuind formele rectangulare cu liniile curbe și vine cu o platformă tehnică nouă.
Gama de SUV-uri a constructorului Mercedes se află într-un proces amplu de schimbare. Mai întâi am făcut cunoștință cu GLE Coupe, un adevărat rival pentru SUV-ul coupe BMW X6, apoi am asistat la transformarea lui ML în GLE, odată cu recentul facelift, iar acum suntem martorii înlocuirii lui GLK cu noul GLC. În viitor, mai așteptăm un nou SUV-coupe dezvoltat pe baza lui GLC, precum și un nou model amplasat la baza gamei SUV, ce se va numi GLS. Construit pe platforma tehnică a lui Mercedes C Class, noul GLC este vizibil mai mare în dimensiuni și ia mult mai în serios latura off-road comparativ cu predecesorul său. Pe de altă parte, estetic, GLC afișează lux și eleganță și preia multe dintre trăsăturile lui GLE Coupe, în special partea frontală cu grila radiatorului și gurile de aspirație din spoiler generoase, precum și blocurile optice cu grafică similară.
Grație creșterii dimensiunilor exterioare și a ampatamentului, GLC propune un habitaclu simțitor mai încăpător decât vechiul GLK. Pasagerii care călătoresc pe banchetă dispun acum de un spațiu mult mai bun atât la cap, cât și la picioare, iar volumul portbagajului a ajuns la 580 litri, cu 130 mai mult decât în trecut, volumul maxim disponibil fiind de 1600 litri.
După cum bine sugerează și numele, GLC se înrudește cu C Class nu doar în ceea ce privește partea tehnică, ci și la nivelul bordul. Astfel, întâlnim aceeași dispunere a echipamentelor de confort, cu display tactil flotant și cu comenzi pentru sistemul de infotainment cu touchpad regăsite pe tunelul median.
Încă de la echiparea de bază, Mercedes GLC va fi dotat cu sistemul Agility Control, care prin cele cinci programe ale sale modifică integral comportamentul mașinii, de la nivelul de tărie al suspensiei și până la răspunsul motorului sau al transmisiei.
Pentru început, gama de propulsoare va include doar unități cu patru cilindri și puteri cuprinse între 170 și 211 CP. Binecunoscutul diesel de 2,2 litri este oferit în două versiuni de putere, regăsite sub indicativele GLC 220 d 4Matic și GLC 250 d 4Matic, care dezvoltă 170 și, respectiv, 204 CP. Singura versiune alimentată cu benzină, GLC 250 4Matic, oferă 211 CP și sprintează până la 100 km/h în doar 7.3 secunde. Comparativ cu modelul precedent, consumul de combustibil a fost redus cu până la 19%, în timp ce performanțele dinamice sunt superioare.
Complementar, versiunea plug-in hybrid GLC 350 e 4Matic combină performanțele dinamice superioare (accelerație 0-100 km/h în doar 5.9 secunde) cu un consum de combustibil de invidiat, de doar 2,6 litri pentru primii 100 km parcurși. Grație bateriilor litiu-ion cu capacitatea de 8,7 kWh, ce se pot încărca complet între 2 și 4 ore în funcție de sursa de curent, autonomia exclusiv electrică ar trebui să ajungă la 34 km, conform declarațiilor oficialiilor.
Noul Merc edes GLC va fi disponibil imediat după debutul în fața publicului larg, programat să aibă loc în cadrul Salonului auto de la Frankfurt.