Home Teste Test: Mazda6

Test: Mazda6

de

2015_Mazda6_action_2_SDN

Deși nu se simțea nevoia, Mazda6 a trecut printr-un facelift discret, care i-a adus mai mult rafinament, o suită de tehnologii noi și chiar un sistem de tracțiune integrală.

Text: Cristian Sterea. Foto: Mazda

 

Fiind deja una dintre cele mai spectaculoase și emoționale prezențe din clasa medie, Mazda6 nu s-a culcat pe o ureche, ci, la puțin peste 2 ani de când a fost lansată această generație, revine în atenția publicului printr-un facelift. Schimbările nu sunt radicale, dar au darul de a scoate în evidență și mai bine caracterul puternic al mașinii. Principalele elemente noi sunt farurile adaptive cu tehnologie LED, care înglobează și luminile de zi cu o grafică modificată, mai spectaculoasă, precum și grila radiatorului, mai proeminentă. De asemenea, spoilerul față a fost redesenat și integrează acum lumini de ceață cu leduri. De acum încolo, clienții vor avea la dispoziție și două culori complet noi: Gri Titanium Flash și Argintiu Sonic. Modificările la partea din spate sunt ceva mai discrete, acestea concentrându-se la nivelul blocurilor optice.

Tempomatul inteligent poate fi configurat ușor grație display-ului din bord, iar noul sistem multimedia are conectivitate extinsă și aplicații dedicate.

Tempomatul inteligent poate fi configurat ușor grație display-ului din bord, iar noul sistem multimedia are conectivitate extinsă și aplicații dedicate.

Interiorul este ceva mai puțin reținut în privința noutăților și propune un display tactil de 7 inchi, poziționat în partea superioară a consolei centrale, un afișaj head-up display, noi caracteristici de infotainment, scaune spate încălzite, precum și frână de parcare electrică, o premieră pentru Mazda. Progrese remarcăm și în ceea ce privește calitatea materialelor folosite la finisare (partea superioară a bordului poate fi acoperită cu piele) și a asamblărilor, iar insonorizarea habitaclului e substanțial mai bună. Noul sistem multimedia este foarte ușor de folosit, având comenzile amplasate pe tunelul median în spatele schimbătorului de viteze, iar prin conectivitatea extinsă și aplicațiile proprii permite o legătură strânsă cu universul virtual, chiar și în timpul condusului.

Test: Ford Mondeo

Faceliftul marchează și adoptarea celor mai noi tehnologii și sisteme de siguranță activă regăsite în portofoliul Mazda:  sistemul adaptiv al fazei lungi care reglează automat conul de lumină pentru a nu obstrucționa celelalte autovehicule din trafic (AHBC), Rear Vehicle Monitoring (RVM), care integrează tehnologia Rear Cross Traffic Alert (RCTA) ce are în vedere atenţionarea șoferului asupra obstacolelor la deplasarea în marșarier, sistemul Lane-Keep Assist System (LAS), cu rol activ în evitarea schimbărilor nedorite de bandă, precum și un sistem nou, de alertare a șoferului, care recomandă o pauză, printr-un indicator luminos de pe bord, în cazul în care sesizează un control neobișnuit al autovehiculului. Totodată, tehnologia Smart City Brake Support Forward/Reverse (SCBS F/R) a dezvoltat sistemul de frânare inteligentă în oraș (SCBS), care acum poate frâna în mod automat în cazul în care există un risc crescut de coliziune la deplasarea cu spatele.

Calitatea materialelor folosite la finisare a fost îmbunătățită, iar reconfigurarea scaunelor asigură un confort superior în cazul drumurilor lungi.

Calitatea materialelor folosite la finisare a fost îmbunătățită, iar reconfigurarea scaunelor asigură un confort superior în cazul drumurilor lungi.

Fără să piardă din caracterul sportiv pronunțat, trenul de rulare a câștigat în materie de confort, amortizoarele fiind ceva mai permisive, iar articulațiile, mai silențioase. În continuare, direcția are același feedback excelent, iar cutia de viteze impresionează prin cursa scurtă și precisă a schimbătorului de viteze. De asemenea, transmisiile automate au un răspuns destul de spontan la apăsarea pedalei de accelerație și sunt propuse cu un nou sistem Drive Selection care schimbă comportamentul grupului motopropulsor în funcție de modul de rulare ales. Motorul diesel cu cilindreea de 2,2 litri și cu un raport al compresiei atipic, de doar 14:1 sau 14,8:1, în funcție de versiunea de putere, 150, respectiv 175 CP, este la fel de rafinat și elastic, având totodată un consum de combustibil foarte bun. Varianta break echipată cu motorizarea diesel Skyactiv-D poate fi comandată cu noua generație de tracțiune integrală Mazda, care prezintă un consum de combustibil combinat de doar 5,2 l/100 km (pentru CD 150). Fanii propulsoarelor alimentate cu benzină au la dispoziție aceleași opțiuni ca și înainte: Skyactiv-G 2.0 (cu 145 sau 165 CP) și Skyactiv-G 2.5 ( cu 192 CP).

Noua Mazda6 poate fi deja comandată și are un preț de bază de 22.090 de euro.

ams 4/2015

Tempomatul inteligent poate fi configurat ușor grație display-ului din bord, iar noul sistem multimedia are conectivitate extinsă și aplicații dedicate.
Calitatea materialelor folosite la finisare a fost îmbunătățită, iar reconfigurarea scaunelor asigură un confort superior în cazul drumurilor lungi.

Date tehnice

Schema

Articole similare

Comentarii închise.