Porsche Panamera a ajuns la a treia generație și mizează pe puteri mai mari și dinamică pe măsură, chiar și în versiunile PHEV.
Prima generație Porsche Panamera a debutat în 2009, iar a doua șapte ani mai târziu. Bilanțul celor 15 ani de când este pe piață: peste 385.000 de exemplare vândute. Acum a venit rândul celei de-a treia generații, care se prezintă cu o parte frontală demnă mai degrabă de un facelift: farurile sunt foarte puțin redesenate, dar vin standard cu Matrix LED și opțional cu HD Matrix LED (32.000 pixeli pe fiecare far), iar spoilerul față include prize de aer mai mari, plus una nouă deasupra suportului numărului de înmatriculare. Stopurile sunt reprezentate acum de o bandă luminoasă pe toată lățimea mașinii, cu aceeași grosime de la un capăt la altul. Dimensiunile sunt cam aceleași cu cele ale generației anterioare: 5.052 mm lungime, 1.937 mm lățime și 1.23 mm înălțime. Versiunea Sport Turismo dispare din noua gamă.
La interior, Porsche spune că a vrut să ofere mai mult confort. Noi vedem o planșă de bord asemănătoare cu cea de la facelift-ul lui Cayenne, dar cu diferențe la forma aeratoarelor și a consolei centrale ceva mai înalte. Nu lipsește comanda transmisiei plasată pe planșa de bord, în dreapta volanului, la fel cu nu lipsește nici posibilitatea de a comanda al treilea display (10,9 inchi) de pe bord, dedicat pasagerului din dreapta.
Tehnic, sunt mai multe noutăți. Versiunea de bază are motorul V6 de 2,9 litri, care produce acum 353 CP (+ 23 CP) și 500 Nm (+ 50 Nm). Asta se traduce prin 5,2 secunde până la 100 km/h (4,8 secunde pentru Panamera 4), iar viteza maximă ajunge la 272 km/h (Panamera 4 – tracțiune integrală are viteza maximă la 270 km/h).
Panamera Turbo E-Hybrid este disponibil încă de la lansare cu un V8 turbo puternic revizuit (doar blocul motor este neatins), care împreună cu motorul electric de 190 CP (integrat în carcasa cutiei PDK), generează un total de 680 CP și 930 Nm. Bateria este acum mai mare, 25,9 kWh (+ 8 kWh), ceea ce permite o autonomie WLTP de 91 km (față de 57 km la generația anterioară). Hibridul accelerează până la 100 km/h în 3,2 secunde și ajunge la 315 km/h. Evident, va urma și versiunea Turbo S E-Hybrid (probabil cea de pe Cayenne, cu 739 CP și 950 Nm).
Noul Panamera este echipat, pe lângă suspensia pneumatică, cu noul sistem Active Ride (opțional, doar pe E-Hybrid). Această suspensie compensează masa generoasă a modelelor hibrid și poate ajusta compresia și decompresia amortizoarelor cu două valve în fracțiuni de secundă. Garda la sol poate fi ajustată cu +/- 3 cm aproape instant. Asta ajută la dinamică: la frânările puternice puntea față este împinsă în sus, pentru a compensa efectul de plonjare, iar la accelerații puternice puntea spate este ridicată. Porsche produce noua generație la uzina din Leipzig, iar livrările pe piața europeană vor debuta în luna martie a anului 2024. Pentru piața germană, prețurile pornesc de la 107.800 euro, în timp ce hibridul existent la lansare are un preț de pornire de 192.500 euro.