Michael Lohscheller, CEO Opel Automobile GmbH, susținut de Carlos Tavarez, șeful cel mare PSA Group, a anunțat noua inițiativă strategică a companiei, ce se aliniază de acum cerințelor la nivel de grup și de creștere a competitivității.
Desigur, scopul final al acestei noi inițiative strategice este de a pune capăt pierderilor grupului German, ce include și subsidiarul britanic Vauxhall – proiectul PACE! fiind cel mai probabil născut din experiențele obținute cu propria salvare din colaps a constructorului francez. Lăsând deoparte discuțiile economice, este importantă să extragem esența acestui plan strategic. Primul element important va fi reprezentat de trecerea completă a modelelor companiei la arhitecturi PSA – chiar mai repede decât se zvonea, termenul limită fiind 2024. Primii exponenți ai noii strategii vor fi noul model comercial Combo (2018) precum și modelul de clasă B Corsa, din 2019. În total, o „lansare majoră” va avea loc anual, cu nu mai puțin de nouă modele noi (dacă luăm în considerare și versiunile de caroserie) lansate până în 2020. De asemenea, eficiența va crește prin reducerea numărului platformelor de la nouă în acest moment la doar două (CMP și EMP2), în timp ce familiile de motorizări vor scădea de la 10 la patru.
Nu în ultimul rând, un al doilea aspect important al Pace! este reprezentat de ținta de electrificare a întregii game de modele de pasageri, Opel aspirând la titulatura de „lider European la nivel de emisii CO2”. Tot până în 2024 toate liniile de modele vor fi electrificate, cu o versiune complet electrică sau PHEV – plug in hybrid – pentru fiecare gamă. Înainte de 2020 Opel/Vauxhall vor avea chiar patru modele electrificate – inclusiv Grandland X PHEV și o versiune complet electrică a noii generații Corsa. Iar centrul de cercetare și dezvoltare al grupului de la Rüsselsheim se va ocupa singur de realizarea tuturor modelelor noi Opel/Vauxhall, fiind însă transformat într-un centru de competență globală pentru întreg grupul PSA.