Soarta fabricii de la Bochum, Germania, a fost pecetluită odată cu decizia finală a Consiliului de administrație al Opel, care a hotărât să închidă uzina anul viitor.
Decizia de a închide uzina de la Bochum până la finele anului 2014 vine pe fondul încercărilor Opel de a reduce cu orice preț costurile. A trecut mai bine de un deceniu de când constructorul german, parte a grupului american General Motors, a raportat un profit anual, iar decizia de acum s-a produs ca urmare a eșuării negocierilor cu sindicatele. La Bochum se produce familia de monovolume Zafira.
Conducerea Opel propusese inițial ca producția de mașini la Bochum să fie sistată din 2016, dar ca fabrica să rămână în portofoliul companiei și convertită într-una producătoare de componente. Astfel ar fi fost salvate 1200 de slujbe. Condiția era ca salariile să fie înghețate și să se treacă la alte forme de reducere a costurilor de producție. Sindicatele au respins planul conducerii, ceea ce a pecetluit soarta uzinei cu o istorie de peste 50 de ani. Este prima oară în ultimele decenii când o fabrică auto este închisă în Germania.
Săptămâna trecută, oficialii General Motors anunțau un plan de investiții în valoare de patru miliarde de euro pentru Opel. În spatele acestui plan s-ar afla însă interesul ca General Motors să vândă Opel după ce constructorul german va deveni mai atractiv pentru un potențial investitor.
Comentarii închise.