Opel a prezentat motorul 1.0 SIDI Turbo, în totalitate nou, ce promite 115 CP și performanțe excelente sub capota lui Opel Adam.
Propulsorul de mici dimensiuni 1.0 SIDI în trei cilindri dezvoltă o putere de 115 CP și generează un cuplu mare, de 166 Nm, disponibil integral între 1800 și 4700 rpm. Prin urmare, asigură reprize mai bune la turații reduse decât motoarele mai mari de putere similară, consumând mult mai puțin carburant și având emisii mai mici de CO2.
Rezultatele EuroNCAP pentru Opel Adam
În comparație cu motorul curent, de 1,6 l, aspirat, noul propulsor 1.0 SIDI Turbo cu injecție directă de benzină (SIDI = Spark Ignition Direct Injection) oferă aceeași putere maximă, generând un cuplu mai mare cu 30%, totul în condițiile unui consum de carburant mai mic cu 20%.
Tehnologiile de ultima oră includ injecția directă la presiune foarte înaltă, un sistem de supraalimentare ultracompact, sincronizarea continuu variabilă a supapelor și o structură ușoară, din aluminiu, cu o galerie de evacuare integrată în chiulasă. Motorul 1.0 SIDI Turbo este primul membru al unei familii noi, modulare, de motoare pe benzină cu trei și patru cilindri din clasa cu cilindree mai mică de 1,6 l.
Noua clasă de motoare își va face debutul anul viitor, pe Opel Aadm, alături de o transmisie manuală nouă, cu șase trepte de viteză. Motorul 1.0 SIDI Turbo este proiectat să fie utilizat împreună cu sistemul stop/start pentru toate autovehiculele și se preconizează că, în regim mixt, va avea emisii de CO2 mult sub 100 g/km.